سخنگوی رسمی النجبا: حمله به کنسولگری ایران، تاکتیک فرار به جلوی رژیم صهیونیستی است

الموسوی گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، تلاش دارد از معضلات سیاسی اقتصادی و شکست‌های نظامی و ناکامی در مدیریت جنگ با فلسطینی‌ها فرار کند.
کد خبر: ۶۵۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ - 03April 2024

سخنگوی رسمی النجبا: حمله به کنسولگری ایران، تاکتیک فرار به جلوی رژیم صهیونیستی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین علی نور الموسوی» سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رسیدن جمعی از مستشاران و دیپلمات‌های ایرانی در این اقدام وحشیانه بر حق ایران در پاسخ به این جنایت تأکید کرد.

در ادامه متن گفت‌وگوی حسین علی نور الموسوی را می‌خوانید:

همان‌طور که می‌دانید روز گذشته رژیم صهیونیستی در حمله‌ای ددمنشانه ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران را در دمشق هدف قرار داد، به نظر شما مهمترین هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام تروریستی چیست؟

در ابتدا از این فرصت استفاده می‌کنم و از طرف جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء، تجاوزات وحشیانه و تروریستی صهیونیستی را در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌نمایم، ما این اقدام را نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی می‌دانیم.

این اقدام تروریستی در راستای سلسله جنایاتی است که نیروهای استکبار صهیونیستی آمریکایی با حمله به حاکمیت سوریه و ایران مرتکب شدند که موجب تشدید تنشی خطرناک در کل منطقه خواهد شد.

از نظر مصوبات و تصمیمات قانون بین المللی به طور واضح و روشن اعلام شده که هر اقدام یا حمله‌ای به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های بین المللی کشور دیگر ممنوع و مصداق جرم انگاری است.

رژیم صهیونیستی به دنبال بازگرداندن آبروی از دست رفته خود در جنگ با فلسطینی‌ها است، به نظر من این اقدام جنایتکارانه بدون شک برای حفظ آبروی از دست رفته رژیم تروریستی صهیونیستی است که تاکنون نتوانسته به هیچ یک از اهداف توسعه طلبانه خود دست یابد و در واقع به منزله سرپوشی بر جنایاتش علیه ملت فلسطین و کل بشریت است.

رژیم صهیونیستی از طریق این اقدام تروریستی سعی می‌کند فراری رو به جلو داشته باشد و از این طریق از معضلات سیاسی اقتصادی و شکست‌های نظامی و ناکامی در مدیریت جنگ با فلسطینی‌ها و جامعه بین المللی رهایی پیدا کند.

به نظر شما برای جلوگیری از چنین اقدامات تروریستی و جنایتکارانه و عدم تکرار آنها جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی علاوه بر پیگیری حقوقی و بین المللی چه اقداماتی را بایستی انجام دهد؟

بدون شک جمهوری اسلامی ایران حق دارد در زمان و مکان مناسب به این اقدام تروریستی پاسخ دهد و این حق قطعی ایران است که به رژیم غاصب صهیونیستی درس سختی داده و همچنان از مساله فلسطین که مساله محوری امت اسلامی است، حمایت کند.

منبع : مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار