کمیته بین‌المللی صلیب سرخ:

بیمارستان‌های نوار غزه به ویرانه تبدیل شده‌اند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به اوضاع فاجعه بار بهداشتی و پزشکی در نوار غزه هشدار داد.
کد خبر: ۶۵۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ - 03April 2024

بیمارستان‌های نوار غزه به ویرانه تبدیل شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بیمارستان‌های نوار غزه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه این باریکه تبدیل به ویرانه شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی تاکید کرد: فعالان و نیرو‌های امدادرسان در نوار غزه کشته می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اضافه کرد: کمک‌های بشردوستانه و خدمات پزشکی در نوار غزه بسیار کم و محدود است.

این کمیته اعلام کرد: نابودی سیستم پزشکی و بهداشتی در نوار غزه به معنی نابودی غیرنظامیان در این باریکه است.

به تازگی مدیر بخش رژیم صهیونیستی و فلسطین در سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۱۷۰ تن از نیرو‌های امدادرسان در غزه جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: باید حمله به این نیرو‌ها در نوار غزه متوقف شود. امروزه هر شخصی که درصدد کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها در نوار غزه باشد در معرض کشته شدن قرار می‌گیرد.

این مسئول سازمان دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: اسرائیل با وجود آنکه از فعالیت‌های کاروان نیرو‌های امدادرسان در نوار غزه مطلع بود آن‌ها را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیرو‌های امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد.

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت هفت کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حمله‌ها ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۲ نفر هم زخمی شدند.

شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر افزایش یافته است.

نزدیک به هشت هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و نیرو‌های امدادی به دلیل کمبود امکانات و ادامه حمله‌های رژیم صهیونیستی قادر به دسترسی به آن‌ها نیستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها