کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رهبر انقلاب برای جهش تولید روی همه‌ی مردم حساب کرده‌اند / بورس به اعتماد ملت خدشه وارد کرد

یونچی تاثیر برنامه‌سازی تلویزیونی در زمینه اقتصاد را مهم دانست و گفت: بُعد مهم شعار سال ۱۴۰۳ فرهنگ‌سازی نسبت به مسائل اقتصادی است که باید در این زمینه با نگاه تخصصی برنامه‌های جدید تولید شود.
کد خبر: ۶۵۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴ - 02April 2024

لزوم توجه به بُعد فرهنگی شعار سال ۱۴۰۳/بُعد مهم شعار سال ۱۴۰۳ فرهنگ‌سازی نسبت به مسائل اقتصادی است«علیرضا یونچی» داور برنامه تلویزیونی میدون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، به انتخاب شعار  ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و با تاکید براینکه انتخاب این شعار از سوی معظم‌له یک انتخاب و تشخیص درست است که مردم در آن محوریت و مشارکت داده شده‌اند، اظهار داشت: امسال رهبری مردم را محور جهش در تولید و اقتصاد قرار داده‌اند و به تعبیر عامیانه روی همه مردم ایران حساب باز کرده‌اند لذا باید همگی نقش خودشان را در این شعار پیدا کنند و به این مسئله نگاه جدی داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی و داور برنامه تلویزیونی میدون گفت: شخصا تنها چند دقیقه بعد از پخش شعار سال از سوی رهبر انقلاب در تلویزیون حضور داشتم و به عنوان مهمان با مردم صحبت کردم؛ من خیلی خوشحالم در کشوری زندگی می‌کنم که یک رهبر فرزانه به عنوان بزرگ در کشور چنین نگاه عالمانه‌ و دقیقی به مسائل دارند که مایه پیشرفت و تعالی تمام آحاد ملت خواهد شد.

وی شعار سال ۱۴۰۳ را یک فراخوان عمومی برای مشارکت دادن تمام ظرفیت‌های مردمی دانست و تصریح کرد: مردم شعار سال را جدی بدانند و جای خودشان را در آن به درستی پیدا کنند و هر فرد در این زمینه می‌تواند چند تخصص و حرفه پیدا کند تا بتواند بهترین نقش‌آفرینی را ایجاد کند. در مسئله اقتصاد راه از طریق رهبر انقلاب مشخص شده و مردم در این زمینه باید جایگاه خودشان را پیدا کنند. به نظرم امسال هر فرد باید به تخصص خودش بیافزاید؛ هر کسی که خودش را فرزند ایران و ایرانی می‌داند باید تمام فکر و ذکرش را برای ایجاد یک شغل و یادگیری تخصص درگیر کند؛ اگر چنین اتفاقی برای هر فردی رقم بخورد او یک بچه مسلمان و وطن‌پرست است.

یونچی در پاسخ به اینکه بورس در سال‌های گذشته به اعتماد ملت خدشه وارد کرد، مردم چطور مردم می‌توانند به عرصه اقتصاد ترغیب شوند، گفت: درخصوص اقتصاد اولا باید از نگاه شعاری خارج شویم؛ شخصا سه سال است درباره ورود پول به بورس مخالفت می‌کنم چراکه حساب و کتاب درستی ندارد؛ نتیجه این عدم اعتماد سرمایه‌گذاری مردم در ثبت‌نام خودرو خودش را نشان می‌دهد و تنها طی یک شب بیش از ده هزار نفر برای خودرو ثبت‌نام می‌کنند درحالی که ما باید مردم را به سمت ایجاد کسب و کار ترغیب کنیم. در این زمینه دولت‌مردان باید با مردم صادقانه صحبت کنند یا اگر تخصصی ندارند، صحبت نکنند درحالی که اظهارنظرهای غیرتخصصی در این زمینه زیاد شده است.

این کارشناس اقتصادی و داور برنامه تلویزیونی میدون خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم آینده و هویت‌شان را از دولت‌مردان مطالبه می‌کنند چراکه به آن‌ها عتماد دارند لذا در این زمینه اگر مسیر درست مشخص نشود، حتما ضربه خواهیم خورد.

وی تاثیر به کارگیری سرمایه‌های خُرد مردمی را در اقتصاد مهم دانست و ادامه داد: باید با سرمایه‌های اندک و خُردی که در دست آحاد مردم است، فکرهای بزرگ و دارای نوآوری کرد. در این زمینه هزاران کار خانگی و همراه نوآوری وجود دارد که ابعاد فرهنگی و هنری دارد که می‌تواند ضمن کارآفرینی، ایجاد ثروت شخصی، عمومی و ملی کند. در زمینه شعار سال نگاه فرهنگی مهم است، باید بعد فرهنگی شعار سال را برجسته بدانیم؛ رسانه و تلویزیون در این زمینه باید فرهنگ درست را تبلیغ کند چراکه بُعد مهم این مسئله، فرهنگ‌سازی است که از طریق رسانه می‌تواند صورت گیرد.

یونچی تاثیر برنامه‌سازی تلویزیونی در زمینه اقتصاد را مهم دانست و افزود: خوشبختانه برنامه‌سازی تلویزیونی طی سال‌های گذشته در رسانه موجب یک جریان‌سازی در اقتصاد شده لذا بُعد مهم شعار سال ۱۴۰۳ فرهنگ‌سازی نسبت به مسائل اقتصادی است که باید در این زمینه با نگاه تخصصی برنامه‌های جدید تولید و به پخش برسد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار