مروری بر زندگی شهید سلطانی

شهید «مسعود سلطانی گردفرامرزی» بیست و پنجم شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان یزد به دنیا آمد.سیزدهم فروردین ۱۳۶۴، با سمت تک‌تیرانداز در شرق رود دجله عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۵ - 03April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «مسعود سلطانی گردفرامرزی» بیست و پنجم شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمد، در کارخانه کارگری می‌کرد و مادرش رباب نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. شغلش تأسیسات بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

سیزدهم فروردین ۱۳۶۴، با سمت تک‌تیرانداز در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای روستای گردفرامرز تابعه زادگاهش به خاک سپردند.

وصیت نامه شهید

سخن خویش را با آیه کوچکی از قرآن کریم که با معنی بسیار عظیم است شروع می‌کنم انا لله و انا الیه راجعون.

هم اکنون صدای هل من ناصرحسین (ع) بلند است و کاروان امام بزرگمان که متشکل از شهدا و صدیقین است در حرکت است پس چرا همراه این کاروان نباشیم و این افتخار را نصیب خود نکنیم و اما آن‌هایی که نمی‌خواهند دست از سر این دنیا بردارند بدانند که مرگ به سراغ همه آن‌ها خواهد آمد و تمام آن‌ها در برخواهد گرفت می‌خواهم شما اندیشه کنید ببینید آن‌هایی که به خانه، ماشین و پولشان می‌نازیدند آخرش به کجا رسیدند به خدا دست خالی از این دنیا رفتند و تنها ماندند با اعمای که در این دنیا انجام داده بودند و وای بر حال کسی که در این جا عمل ناشایستی انجام دهند که جواب دادن آن‌ها بسیار سخت است.  

و اما سخنی با مادرم:‌ ای مادر گرامیم تو باید همچون زینب باشی که با از دست دادن ۷۲ تن از بهترین یاران دین اسلام چگونه صبر کرد و همچون کوه استوار ماند؛ و این را بدان که اگر اشکی بریزی منافقین خوشحال می‌شوند و سخنی دیگر با پدرم‌ای پدر گرامیم بدان که با از دست دادن من چیز مهمی از دست نداده‌ای و تنها یار و مددکار انسان خداوند متعال است. 

و مسئله از همه مهمتر اینکه نمی‌خواهم قبرم را همچون سایر شهدا سنگ قبر و گلدان بگذارید بلکه بگذارید خاک زمین زینت‌بخش روی قبر من باشد همچون قبر امامان ما در بقیع این چنین است و شما هنگامی حق دارید قبر مرا تزیین کنید که قبر آن امامان دارای بارگاهی و جایی باشد و از اینکه این وصیت رامی‌کنم امیدوارم رنجیده نشوید، زیرا ما در راهی که امامان قدم برداشته‌اند قدم برداشتیم و می‌خواهم قبر من مانند قبر آنان باشد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار