کارشناس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

جای خالی گروه‌های برنامه‌‌سازی و سینمایی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

گبرلو با تاکید براینکه موضوعات قرآنی‌، زندگی پیامبران، آموزه‌های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و یا اندیشه‌های دینی که در قرآن آمده است، اگر در قالب آثار داستانی ساخته شود، حتمأ طرفدار خواهد داشت، گفت: جای خالی غرفه‌های فیلم‌سازی دینی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم احساس می‌شد.
کد خبر: ۶۵۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۹ - 01April 2024

«محمود گبرلو» مجری و کارشناس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره محتواهای نمایشگاه قرآن کریم که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: من در این نمایشگاه جای خالی غرفه‌های برنامه‌سازی قرآنی در قالب سینما، فیلم و تلویزیون را احساس کردم.

این مجری و کارشناس سینما و تلویزیون تصریح کرد: خیلی از شرکت‌هایی که موظف به انتقال مفاهیم قرآنی هستند و در بخش انتشارات و سیستم‌های صوتی و... کار می‌کنند و در تولید برنامه‌های تلویزیونی و تولید فیلم فعالیت دارند، می‌توانند در این نمایشگاه ایفای نقش کنند. 

وی نقش‌آفرینی نهادهای دولتی در زمینه قرآن را مهم و راهبری دانست و ادامه داد: مجموعه‌ها و دستگاه‌های دینی ضمن انتشار مفاهیم قرآنی، می‌توانند در زمینه فیلمسازی قرآنی فعالیت موثر داشته باشند. 

گبرلو تولید فیلم‌های مختلف درباره دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی درباره دفاع مقدس تولید فیلم دارند، گفت: با وجود دستگاه‌هایی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت دارند، حتمأ در زمینه مفاهیم قرآنی نیز می‌توان آثار مختلف ساخت چراکه داستان‌های قرآنی اگر جذاب ساخته شوند، بدون استثنا طرفدار دارند. 

این مجری و کارشناس سینما و تلویزیون ادامه داد: موضوعات قرآنی‌، زندگی پیامبران، آموزه‌های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و یا اندیشه‌های دینی که در قرآن آمده است، اگر در قالب آثار داستانی ساخته شود، حتمأ طرفدار خواهد داشت. در این فضا جای غرفه‌های فیلم‌سازی دینی خالی بود. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها