مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

حرم و حریم جمهوری اسلامی را باید قدر دانست

حجت‌الاسلام «لقمان‌پور» در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: به تعبیر سردار شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و همه باید قدرشناس حریم این حرم مقدس و شکرگزار نعمت ولایت و حاکمیت الهی باشند.
کد خبر: ۶۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ - 31March 2024

حرم و حریم جمهوری اسلامی را باید قدر دانستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به مناسبت فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی پیامی صادر کرد.

بخشی از متن این پیام به شرح ذیل است:

روز‌های دهم و یازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ یعنی حدود ۴۸ روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر نظام مستبد طاغوت، روز‌هایی شیرین و گوارا و خاطره انگیز در تقویم پرافتخار کشورمان است. ایامی که قشر‌ها و گروه‌های مختلف مردم با جان و دل پای صندوق‌های رای رفتند و رای قاطع خود را بر استقرار حاکمیت الله در کشور اعلام کردند.

یوم الله ۱۲ فروردین بود که به حق و با رای ۹۸/۲ درصدی مردم، روز جمهوری اسلامی نامیده شد و به عنوان نخستین رفراندوم رسمی کشور، ثبت گردید تا آغازی باشد هم بر فتوحات بعدی و هم بشارتی بر وعده‌های الهی مبنی بر حاکمیت مستضعفان عالم. کسانی که به جرم پاسداری از دین و ایمان و استقلال و حاکمیت ارضی خود، سال‌ها مورد ظلم و تعدی و شکنجه ظالمان قرار گرفتند و پشت سر امام و رهبر خویش، استقامت و پایداری کردند تا به سرمنزل مقصود یعنی پیروزی جبهه حق رسیدند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی عطیه و امانت الهی است که با رهبری امام راحل عظیم الشان، حضور پرشور مردم انقلابی در صحنه و ایثار و خون هزاران شهید و ایثارگر به دست ما رسیده است و این کشتی انقلاب، اینک با سکانداری و رهبری‌های پیامبرگونه خلف صالح آن امام بزرگوار، محکم و پرصلابت در میان امواج سنگین دریای دشمنی‌ها و کینه توزی‌های استکبار جهانی پیش می‌رود تا ان شاءالله با صحت و قدرت به ساحل امن و امان برسد.

امروز پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، ندای عدالتخواهی و ظلم ستیزی انقلاب شکوهمند اسلامی از مرز‌های پرافتخار نظام جمهوری اسلامی به هزاران کیلومتر آنطرفتر رسیده و جبهه مستکم مقاومت را در هر جایی که ندای مظلومی به گوش می‌رسد، در برابر استکبار جهانی به صف کرده است.

به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی حرمی است که اگر نباشد، دگر حرم‌ها را نیز قوت و قرار نخواهد بود؛ امام عزیز نیز در اهمیت حفظ نظام جمهوری اسلامی فرمودند: «اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی، این دسترنج توده‌های عظیم رنج کشیده و ستمدیده، شکست بخورد، هرگز گمان نکنند که به جای آن یک رژیم متعهدتر و غمخوارتر و ملی‌تر و اسلامی‌تر روی کار می‌آید و به یقین بدانند که یک رژیم صددرصد غربی آمریکایی یا شرقی کمونیستی به دست یکی از دو ابرقدرت، جایگزین آن می‌گردد، اگر چه با صورت ملی و اسلامی».

لذا به حرمت این شب‌های عزیز قدر و سالروز شهادت امام المتقین علی بن ابی طالب(ع)، باید در کنار دو نعمت حاکمیت الهی و ولایت، قدرشناس این نعمت والای جمهوری اسلامی هم باشیم و بدانیم پشتیبانی کامل و قاطع از رهنمود‌های ولایت فقیه است که کشور و نظام جمهوری اسلامی را از گزند آسیب‌های مختلف دشمنان حفظ خواهد کرد. همان موضوعی که شهدای عزیز و گرانقدر نیز در وصیتنامه هایشان توجه به آن را همواره مورد تاکید قرار داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار