یادداشت/ علی‌اصغر کمالی

«وحدت ملی» کلیدواژه پاسداری از «جمهوری اسلامی»

پاسداری از «جمهوری اسلامی» پاسداری از آرمان مقدس آن است و این امر میسر نمی‌شود مگر با همبستگی، هماهنگی، وحدت و انسجام تمام آحاد ملت در اطاعت از ولایت فقیه و اجرای احکام و قوانین صادره از سوی مجلس و دولت است. 
کد خبر: ۶۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰ - 31March 2024

«وحدت ملی» کلیدواژه پاسداری از «جمهوری اسلامی»گروه استان‌های دفاع‌پرس‌_ «علی‌اصغر کمالی» پژوهشگر تاریخ اسلام؛ دوازدهم فروردین، روز ظهور و میلاد شخصیت واقعی مردم مسلمان ایران، روز میلاد جمهوری اسلامی و به ثمر نشستن خون هزاران شهیدی است که زمینه‌ساز برقراری حکومت عدل اسلامی در کشورمان بودند. 

دوازدهم فروردین، سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی و نخستین گام در راه استقرار حکومت متکی بر آرای واقعی مردم و روز شناساندن پیروان و دشمنان انقلاب و جدا کردن صف آنان است. در یک کلام، دوازده فروردین یوم‌الله است.

۱۲ فروردین؛ روز امامت امت و فتح و ظفر ملت و عید حماسه، استقلال و آزادی ملت بزرگ ایران مبارکباد.

دوازدهم فروردین، روز تثبیت و استقرار نظام جمهوری اسلامی و روز به ثمر نشستن خون شهیدان بزرگوار انقلاب، که برای هموار کردن راه و زدودن خس و خاشاک شاهنشاهی از این راه پر پیچ و خم، در طول سالیان دراز، از آغاز نهضت در سال ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با نثار خون مقدس خویش و با مجاهدت‌ها و تلاش‌ها و پیکارهای مستمر و بی‌وقفه ملت سربلند ایران به رهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خمینی (ره)، این ارمغان را به هموطنان خویش و به نسل‌های آینده انقلاب، تقدیم نمودند.

در این روز سرنوشت‌ساز همه با هم در صف‌های منظم و طولانی به پای صندوق‌های رأی رفتند و به «جمهوری اسلامی» رأی دادند و با این کار، یکبار دیگر، رویداد مهم تاریخ اسلام، یعنی روز «عهدنامه و پیمان غدیرخم» را زنده کردند، گویا اگر آن روز در خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نبودند که همگام با مسلمانان صدر اسلام، دست بیعت به حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بدهند، امروز همان صحنه را مجدداً احیا نموده و نه تنها در زبان که در عمل نیز با علی و اولاد علی علیهم‌السلام بیعت نمودند و با این بیعت، پیمان جاودانه با پیامبر و اهل‌بیتش صلوات الله علیهم اجمعین بستند که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون از اسلام ناب محمدی دفاع کنند و با دشمنان قسم خورده این خاندان پاک، مبارزه و پیکاری آشتی‌ناپذیر داشته باشند هر چند لیبرال‌ها و غرب‌زده‌ها و طرفداران اسلام آمریکائی را خوش نیاید.

و اکنون که چندین سال از انقلاب مقدسمان گذشته است، هنوز همان پیکار و مبارزه هست و تا باطل و شر در دنیا وجود دارد، حق با آن به نبرد خواهد پرداخت تا اینکه روز موعود فرا رسد و حق‌جویان پیکارگر در سپاه بزرگ امام زمان عجل الله فرجه الشریف، برای همیشه دشمنان اسلام را سرکوب و پرچم لااله‌الاالله را برفراز جهان بگسترانند و بی‌گمان در آن روز، جائی برای منتظران دروغین حضرتش که هیج گام مثبتی در این انتظار نداشته‌اند، نخواهد ماند و پیروزی همواره از آن مجاهدان و مبارزان راه اسلام است بوده و ان‌شاءالله خواهد بود.

و امّا ضرورت پاسداری از جمهوری اسلامی؛ هرچند برای این ملت که عزّت و شرف و سربلندی خود را از امام راحل عظیم القدر می‌داند، سخت و ناگوار است که در غیاب حضرتش، این روز بزرگ را، جشن بگیرد ولی چون روح بلند امام را ناظر و حاضر می‌داند و خود را برای همیشه و خود را برای همیشه وابسته به آن بزرگوار می‌داند، لذا طبق دستور آن حضرت، این روز خجسته را به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی، جشن می‌گیرد و زنده نگه می‌دارد که زنده نگهداشتن ۱۲ فروردین، زنده نگهداشتن آرمان امام امت است و بستن پیمان مجدد با آن مقام شامخ و والا و جانشین بحق آن سفرکرده سلاله پاک نبی، ولی زمان حضرت امام خامنه‌ای است. 

 امام عزیزمان در فرازی از پیام خود به مناسبت ۱۲ فروردین، به مردم دستور اکید می‌دهند که از «جمهوری اسلامی» دفاع و پاسداری کنند و با تمام قوا در خدمت اسلام و جمهوری اسلامی باشند، بی‌گمان پاسداری از «جمهوری اسلامی» پاسداری از آرمان مقدس آن است و کوتاهی در این امر، شرعاً مردود است و این امر میسر نمی‌شود مگر با همبستگی هماهنگی و وحدت و انسجام تمام آحاد ملت در اطاعت از مقام معظم رهبری و مقام ولایت فقیه و در اطاعت از احکام و قوانین صادره از مجلس و دولت. 

«صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت اللَّه است از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره ‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.» صحیفه امام، ج ۶، صفحات ۴۵۴ و ۴۵۳

احترام به نظام مقدس جمهوری اسلامی، احترام به امام امت است و تبعیت از مقام معطم رهبری، تبعیت از مقام ولایت فقیه که مقدس‌ترین آرمان امام بود، می‌باشد و عمل کردن به قوانین، عمل کردن به دستورات امام عزیزمان قدس سره، می‌باشد، پس امروز بر همه آحاد ملت است که همه باهم، با روح مقدس امام، عهد ببندیم که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون و آخرین منزل از «جمهوری اسلامی» و این نظام مبتنی بر قرآن و سنت پاسداری و حمایت کنیم و هرکس در هر مقام و منصبی که هست، در این امر، کوتاهی نکند و روح امام را از خود نرنجاند.

بایسته این است که  اختلاف‌ها و تفرقه‌ها را در همان زباله‌دانی که طاغوت را در آن دفن کردیم، دفن کنیم و بجای آن، همان محبت و برادری که در آغازین روزهای پیروزی بر آسمان ایران اسلامی حکم فرما بود را بازگردانیم که امروز و در غیاب امام نیاز به وحدت و انسجام، بسیار بیشتر از گذشته است و هر قلم و قدم که در این راه برداشته شود، عندالله مأجور خواهد بود ان‌شاءالله. 

و اینک فرا رسیدن این عید بزرگ ملی و مذهبی را به مقام معظم رهبری و فردفرد ملت شهیدپرور ایران و به امت حزب‌الله و آزادگان در سراسر جهان و تمام علاقمندان به انقلاب اسلامی، تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و توفیق همگان را در تحقق بخشیدن به آرمان‌های والای امام ره از خدای بزرگ مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها