شهید عباس تابنده: انقلاب اسلامی ایران حجتی است از طرف خدای رحمان/ نکند تاریخ جنگ صفین تکرار گردد

بسیجی شهید «عباس تابنده» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: انقلاب اسلامی ایران حجتی است از طرف خدای رحمان بر ما مردم که خدا ترس و یاری‌دهنده مکتب روح‌بخش اسلام باشیم و در این راستا شعار لا اله الا الله را بر تارک نامبارک مستکبرانه کوفته و مستضعفان را مدد تا حق جایگزین شرک و نفاق و کفر و الحاد گردد.
کد خبر: ۶۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷ - 02April 2024

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، شهدا ستارگانی درخشانی هستند که راه را به همه نشان می‌دهند؛ بنابراین توصیه‌های شهدا که در قالب وصیت‌نامه، دست‌نوشته و... برای ما به یادگار مانده، گنج عظیمی است که بایستی هم امروز از آن‌ها بهره برد و هم این‌که این گنج عظیم را به نسل‌های بعدی منتقل کرد تا آن‌ها نیز راه حقیقی اسلام ناب محمدی را گم نکنند.

بسیجی شهید «عباس تابنده» همانند بسیاری دیگر از شهیدان، وصیت‌نامه‌ای از خود به یادگار کذاشته که حاوی نکات ارزنده‌ای است؛ نکاتی که از آن می‌توان به حقیقت تفکر شهدا پی برد و با سرلوحه قرار دادن این تفکر در زندگی خود، فرهنگ شهدایی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و آن را نیز در میان دیگر اقشار جامعه گوشزد کرد.

وصیت‌نامه بسیجی شهید «عباس تابنده»

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلون

خداوند جان و مال مومنین را به بهای بهشت خریداری کرده است، آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند که دشمنان دین را به قتل برسانند و یا خود کشته می‌شوند.

با سلام و درود به پیشگاه ولی‌عصر صاحب‌الزمان (عج) و نائب بر حقش امام امت خمینی بت‌شکن و با سلام به ارواح طیبه شهدای گران‌قدر انقلاب از کربلا تا انقلاب ایران و با درود به خدمت امت حماسی و شهیدپرور، در ابتدا من شهادت می‌دهم که نیست خدایی جز ذات مقدس احدیت و محمد (ص) بنده و فرستاده اوست که بشر را به طرف حق هدایت و از هرگونه شرک و آلودگی‌های دنیوی نجات بخشید و علی (ع) و یازده فرزند معصومش امام و حجت خدای در خلقند.

انقلاب اسلامی ایران حجتی است از طرف خدای رحمان بر ما مردم که خدا ترس و یاری‌دهنده مکتب روح‌بخش اسلام باشیم و در این راستا شعار لا اله الا الله را بر تارک نامبارک مستکبرانه کوفته و مستضعفان را مدد تا حق جایگزین شرک و نفاق و کفر و الحاد گردد. انقلاب ایران جوشیده و نشأت‌گرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) صحرای کربلا است؛ حسین (ع) در واقعه کربلا درس شهادت، ایثار و ازخودگذشتگی به بشر آموخت و ملت حماسی و شهیدپرور ایران به راستی درس مولایش را چه خوب آموخت و تاریخ کربلا را بار‌ها و بار‌ها تکرار کرده و می‌کند به حق که این امت اسلامی در خور تقدیر از جانب خداوند است.

شهید عباس تابنده: انقلاب اسلامی ایران حجتی است از طرف خدای رحمان/ نکند تاریخ جنگ صفین تکرار گردد

وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ

ملت غیور ایران شما در طول تاریخ چندین ساله انقلاب پر ماجرای این کشور با چه ناملایماتی و مشکلات عدیده‌ای که روبه‌رو نشدید، چه سرمایه‌های گران‌قدری که از دست ندادید، چه شهدایی که تقدیم انقلاب ننموده‌اید و چه ایثار‌ها که نکرده‌اید؛ حال نکند پس از این مصائب تاریخ جنگ صفین تکرار گردد و دشمن با طرح مسائل نفاق‌افکن موجب دلسردی و بی‌تفاوتی شما نسبت به جنگ و مسائل انقلاب گردد، مبادا تاریخ انقلاب تکرار گردد که ندای هل من ناصر یتصرنی امام در جهان اسلام طنین‌افکن و لبیک لبیک شما امت ایثارگر گوش کفار و منافقین را نخراشد.

برادران و خواهران گرامی،‌ ای امت سلحشور، نصرت الهی در حال تحقق و پیروزی‌های پیاپی رزمندگان مبیّن این حقیقت است؛ حضور خود را در تمام صحنه‌‌های انقلاب حفظ کنید، همان‌گونه که تا به حال حفظ کرده‌اید و از کیان انقلاب و اسلام حراست نمائید که حراست کرده‌اید و شمائید امت نمونه در طول تاریخ پر فراز و نشیب اسلام.

پدر گرامی و مادر عزیز، از شهادتم ناراحت و افسرده نباشید؛ مرگ حق است و من امانتی در دست شما که چه خوب امانت‌داری کردید و چه خوب امانت را به صاحبش برگردانیدید. هروقت از شهادتم متأثر شدید به یاد مظلومیت سالار شهیدان و فرزندان و یاران عزیزش گریه کنید. پدر ارجمند، مادر خوب، شما خوب والدینی برای من بودید و دِین‌تان را جه خوب ادا کردید؛ اما من فرصتی نیافتم آن‌گونه که حق‌تان بود اداء دین نمایم؛ مرا حلال کنید که خداوند سبحان آمرزنده و مهربان است و اگر خدای رحمان مقام شفاعت را به من اعطاء و کرامت فرمود، شما جزو اولین کسانی خواهید بود که در کنارم بر تخت عزت تکیه زده و از تفضلات الهی بهره‌مند می‌گردید؛ پس اداء دین شما باشد تا فردای قیامت.

برادران فداکارم، شما همگی در خط اسلام و انقلاب اسلامی و از حریم مقدس قرآن دفاع نموده‌اید؛ دوست دارم بیش از پیش از کیان انقلاب و دستورات الهی صیانت و پاسداری کنید تا مایه سرافرازیمان در روزی که جمیع خلائق سرافکنده‌اند، باشید؛ پس بر شما باد ادامه راهم که همانا راه شهدای کربلاست. خواهر عزیزم تو باید زینب (س) را الگو و سر لوحه زندگی خود قرار دهی؛ او در شهادت حسین (ع) صبر را پیشه ساخت و حرکتی افشاگرانه علیه حکومت یزید دنبال نمود و تو نیز چنین کن.

ان الله مع الصابرین

همسر وفادارم، دنیا و زندگی دنیا فانی است؛ فرض که چند صباحی دیگر در کناره هم بودیم، آخر چه؟ مگر نه اینکه ما برای رفتن آمده‌ام؛ پس چه بهتر که این رفتن قرب و رضای خدا را به دنبال داشته باشد و اگر رضای پروردگار در شهادت نباشد، در چیست؟ پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: هر عمل خیری بالاتری دارد، تا اینکه می‌رسد به گذشتن از جان و شهادت در راه دوست که بالاتر از این، عملی نیست من با شهادتم زندگانی دنیایی‌تان را آباد کردم بر تو باد صبر بر شهادتم و تقوی الهی که را ه خیر و صلاح همه بندگان است.

همسر ارجمندم، من آن‌گونه که شایسته تو باشد، زندگی آرامی نتوانستم برایت فراهم آورم. من از تو عذر تقصیر دارم و از تو می‌خواهم که مرا حلال کنی. در ضمن از فرزندانم خوب مواظبت کن و آن‌ها را به راه اسلام و قرآن راهنمائی کن و به آن‌ها بیاموز که فدا شدن در راه اهداف الهی حق است؛ پس وصال همه ما باشد تا به فردای قیامت.‌

ای دوستان و آشنایان‌، ای کسانی که به نوعی حق شناخته و ناشناخته بر گردنم دارید؛ در این روز‌های پایان عمرم به عنوان برادر کوچک و خطاکار از همه شما می‌خواهم که مرا حلال و از حقی که بر گردنم دارید، در گذرید که دستم از دنیا کوتاه و توانی برای جبران تقصیرات ندارم و فقط در مقابل، از پروردگار مسئلت می‌نمایم که همه را مورد لطف و کرامت خود قرار دهید.

والسلام پاسدار عباس تابنده

مورخ ۴ تیر ۶۶

خاطرنشان می‌شود؛ شهید «عباس تابنده» متولد پنجم اسفند سال ۱۳۳۹ در کاشان، همزمان با نهضت انقلاب اسلامی در صف اول مبارزه علیه طاغوت قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و مدتی به استان سیستان و بلوچستان رفت و سپس راهی کردستان شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و سرانجام در عملیات «نصر پنج» در حالی که فرماندهی گردان علی بن ابیطالب (ع) لشکر ۸ نجف اشرف را برعهده داشت، به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد. 

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها