آخرین عکس از سردار شهید «حسین املاکی» قبل از شهادت

عکسی که منتشر شده در واقع اعزام سردار شهید «حسین املاکی» از روستای ننه مریوان به سمت منطقه عملیاتی والفجر ۱۰ در حدود ساعت ۱۷ تا ۱۸ عصر در هشتیمن روز از فروردین سال ۶۷ است که آخرین عکس ایشان قبل از شهادت بود.
کد خبر: ۶۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ - 28March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار شهید «حسین املاکی» در ۹ فروردین سال ۶۷ در منطقه عمومی «سیدصادق» در ارتفاعات «بانی‌نبوک» بر اثر استشمام مواد شیمیایی به شهادت رسید و به سوی معشوق شتافت.

شهید املاکی قائم‌مقام لشکر ۱۶ قدس گیلان بود که در عملیات والفجر ۱۰ واژه ایثار را به خوبی معنی کرد و با دادن ماسک شیمیایی خود به یک بسیجی، جان او را نجات داد، اما خودش بر اثر استشمام گاز‌های سمی در ارتفاعات «بانی‌بنوک» به شهادت رسید.

مقام معظم رهبری درباره این شهید سرافراز ایران اسلامی می‌فرمایند: «شهید املاکىِ، جانشین فرمانده لشکر گیلان بود؛ وقتی در میدان جنگ در معرض بمباران شیمیایی بود و بسیجىِ بغل دست‌اش ماسک نداشت؛ او ماسک خودش را برداشت و به صورت بسیجىِ همراهش بست! البته هر دو شهید شدند؛ اما این قهرمانی ماند؛ این‌ها که از بین نمی‌رود؛ این‌ها زنده‌اند؛ هم پیش خدا زنده‌اند، هم در دل ما و در فضای زندگی و ذهنیّت ما زنده‌اند».

گفتنی است پیکر مطهر سردار شهید «حسین املاکی» هنوز بر «ارتفاعات بانی بنوک» مأوی گزیده است.

آخرین عکس از سردار شهید «حسین املاکی» قبل از شهادت

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها