مدیر تولید فیلم سینمایی مجنون در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بدون شعارزدگی به زندگی شخصی و دوران فرماندهی شهید زین‌الدین پرداختیم

طاهری، دوری از شعارزدگی را امتیاز فیلم سینمایی «مجنون» دانست و گفت: تمرکز اصلی مجنون، عملیات خیبر و رشادت‌هایی است که در این عملیات رقم خورده که نقش برادران زین‌الدین در آن برجسته است. 
کد خبر: ۶۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸ - 27March 2024

«مجنون» شعارزده نیست/ تمرکز اصلی فیلم عملیات خیبر است«عماد طاهری» مدیرتولید فیلم سینمایی مجنون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه سابقه همکاری تیم‌سازنده این فیلم در موفقیت آن نقش داشته است، اظهار داشت: کار وقتی برای شهدا است، ویژگی‌های خاصی پیدا می‌کند؛ ما از روز اول بازنویسی فیلمنامه را با همکاری امیرحسین عسگری و مهدی شاه‌محمدی دنبال کردیم و سپس پیش تولید شروع شد و ایمان کرمیان را برای جلوه‌های میدانی و بهزاد جعفری را برای طراحی صحنه و بهزاد آقابیگی را برای طراحی لباس به پروژه اضافه کردیم. 

مدیرتولید فیلم سینمایی مجنون با تاکید براینکه عوامل این فیلم یک گروه هم‌دل بودند که تجارب بسیاری در حوزه سینمای جنگ داشتند، عنوان کرد: خوشبختانه در مجنون توانستیم یک گروه به‌شدت با تجربه را دور هم جمع کنیم و همین موضوع خیلی در ایجاد فضای فیلم کمک کننده بود چراکه تجربه همکاری چند ساله با این دوستان باعث می‌شد روند فیلم بهتر شود. 

وی تصریح کرد: برای تدارک ادوات جنگی فیلم مجنون با قرارگاه حضرت حجت هماهنگ شدیم و تجهیزاتی مثل تانک و ماشین‌آلات سنگین را دریافت کنیم؛ البته ادوات و اتفاقاتی که برای انفجار استفاده می‌شود و لوازم دیگری را از شهرک دفاع مقدس تهران منتقل کردیم. 

طاهری با تاکید براینکه مجنون جزئیات و سختی‌ها زیاد داشت، افزود: بنده شخصاً با اینکه در پروژه‌های مختلف سینمایی حضور داشته‌ام، اما فیلم دفاع مقدس به این مفهوم که حجم سنگینی داشته باشد را تجربه نداشتم. البته تیم ما بچه‌های باتجربه‌ی زیادی داشت که نمونه آن‌ها آقای اسماعیل کلبی آبادی بود که در این مسیر همراه بود و خیلی کمک کردند و نتیجه آن هم به اذعان کسانی که فیلم را دیده‌اند، درخشان بوده است و فکر می‌کنم این فیلم از جهات مختلف به نتایجی که داشت، دست پیدا کرد.

وی درباره ویژگی‌های فیلم مجنون گفت: با اینکه سبک فیلم مجنون پرتره است و مخاطب یک بیوگرافی از قهرمان می‌بیند اما نوع پرداخت آن متفاوت است. تمرکز اصلی مجنون، عملیات خیبر و رشادت‌هایی است که در این عملیات رقم خورده که نقش برادران زین‌الدین در آن برجسته است.  بعد از این فیلم خیلی از منتقدان نوشتند ما اصلاً این شخصیت را نمی‌شناختیم؛ زین‌الدین واقعا یک مغز متفکر و انسان وارسته‌ای بوده است. این فیلم به‌نوعی به زندگی شخصی و دوران فرماندهی بدون شعارزدگی این قهرمان می‌پردازد بدون اینکه فیلم قصد داشته باشد بزرگنمایی کند خیلی واقعی زین‌الدین را نمایش می‌دهد و به‌نظرم برگ برنده کار همین است. 

مدیرتولید فیلم سینمایی مجنون با تاکید براینکه این فیلم به‌شدت واقعی است، تصریح کرد: روایت‌های این فیلم به‌شدت واقعی و براساس زندگی‌نامه و آن چیزی است که بوده است و هیچ بزرگ‌نمایی در آن وجود ندارد. بحث شخصیت و عملیات خیبر همگی چنین ویژگی‌هایی دارد. قرار نیست ما یک قهرمان را به دلیل اینکه شهید است، معصوم و بدون اشتباه نشان دهیم درحالی که شاید هر فردی در زندگی شخصی مشکلات و اتفاقاتی داشته است. به نظرم این واقعی بودن، وجه تمایز فیلم مجنون نسبت به دیگر فیلم‌هایی است که درباره شهد کار شده است. 

طاهری درباره اینکه چه تمهیداتی برای ارتباط برقرار کردن فیلم با مخاطب امروزی دیده شده است، گفت: ما در این فیلم چندماه درگیر بازنویسی فیلمنامه بودیم؛ این کار با کارگردانی صورت گرفت که خودش در فیلم‌هایش به‌شدت با نسل جوان در ارتباط بوده است. مهدی شاه‌محمدی هم به‌شدت جوان امروزی را می‌شناسد پس فکر می‌کنم از روز اول تمام تمهیدات لازم برای این مسئله در نظر گرفته شده است. خیلی تلاش کردیم جوان امروزی کاراکترهای ما در فیلم مجنون را بفهمد بخاطر همین قهرمان ما ناباور و معصوم عجیب و غریب نیست بلکه یک کاراکتر واقعی عین تمام جوانان امروزی را شاهدیم که بسیار باهوش و خلوص بالایی دارد و تنها بخاطر اسلام و باور قبلی به خدا کارش را انجام می‌دهد.

این فیلم سینمایی که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است بخشی از حماسه آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

سجاد بابایی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، حسام منظور، محمد رشنو، سید مهدی حسینی، افشین حسنلو و محمدرسول صفری در «مجنون» به ایفای نقش پرداختند.

دیگر عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارت است از: نویسنده: علیرضا محصولی، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، آهنگساز: مجید انتظامی، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: بهزاد آقابیگی، چهره پرداز: شهرام خلج، تدوین: حمید نجفی راد، سرپرست کارگردانی و برنامه ریز: رضا کشاورزی، صدابردار: هادی ساعدمحکم، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، عکاس: حسن شجاعی، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های ویژه بصری: کامیار شفیع پور، طراح لوگو: مجتبی حسن زاده.

انتهای پیام/ 121

 

نظر شما
پربیننده ها