شهید حاج علی زارعی:

همین شهادت‌هاست که موجب رشد اسلام و انقلاب می‌شود

شهید «زارعی» در وصیتنامه‌اش می‌نویسد: شهادت هدیه‌ای الهی است که از جانب خداوند تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند، می‌رسد و این شهادت‌هاست که باعث می‌شود احکام اسلام و انقلاب پیشرفت بکند.
کد خبر: ۶۵۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۵ - 02April 2024

گروه استان‌های دفاع‌پرس- هانیه داودی؛ شهید علی زارعی فرزند حسین یکی از شهیدان والامقامی است که نامش در زمره اسامی ۵۰ شهید کوی رهبر قم از جمله دانشمند شهید محسن فخری زاده می‌درخشد.

شهید زارعی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۴۵ در محله کوی رهبر قم بدنیا آمد. تولد علی همزمان با عید قربان بود به همین دلیل او را حاج علی صدا می‌زدند. این شهید تا کلاس پنجم ابتدایی تحصیل کرد و سپس در کارخانه دستمال کاغذی مشغول کار شد.

با آغاز جنگ تحمیلی، در بسیج ثبت نام کرد و از سن ۱۴ سالگی در اطاعات از فرمان امام خمینی (ره) به مدت سه سال از طریق بسیج قم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در منطقه جنوب حضور یافت.

شهید زارعی در تاریخ ۴ آذر ۱۳۶۳ به عنوان پاسدار وظیفه به جبهه اعزام شد و سرانجام در ۲۴ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸، منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

بانو «صاحب زارعی» مادر شهید با ذکر خاطراتی از دوران کودکی شهید می‌گوید: چندین برای حاج علی اتفاقات سختی افتاد که تا پای مرگ رفت، اما هر بار با عنایات الهی، نجات یافت.

همین شهادت هاست که موجب رشد اسلام و انقلاب می‌شود

زارعی در فراز‌هایی از آخرین نامه‌ای که در ۱۷ بهمن سال ۶۴ یک هفته قبل از شهادت نوشته، چنین نوشته است:

«سلامی به درازای دنیا و بلندی آفتاب و پهنای کوه جهان، بر تو‌ای روح خدا در کشور ما و سلام بر تو که ما را از جهالت و نادانی نجات و در راه نور قرار دادی و ما را به سوی خدا هدایت کردی؛ و سلام بر امتت که، چون یاران امام حسین (ع) پشتیبان تو امام شان در همه جا و همه کار هستند.

و سلام و سلام و سلام بر شما امت که به وقت، یار و یاور انقلاب بودید و هستید و سلام بر شما که قسم خورده اید که تا آخرین قطره خون با امام باشید و تا آخرین قطره خون درراه انقلاب باشید.

پدربزرگوارم و مادر مهربانم! هر وقت خواستید گریه کنید به یاد اهل بیت امام حسین (ع) گریه کنید. پدرم و مادرم! شهادت هدیه‌ای الهی است که از جانب خداوند تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند، میرسد و این شهادت هاست که باعث می‌شود احکام اسلام و انقلاب پیشرفت بکند....

از شما می‌خواهم نماز و عبادت خود را به پا دارید و در مسجد‌ها و نمازجماعت‌ها و نمازجمعه‌ها شرکت کرده و مرا حلال کنید. عبادت شما همراه با جهاد در راه خدا باشد. مذهب ما مذهب شهادت است؛ اسلام ما می‌خواهد انسانی عادل و کامل به تمام معنی بسازد ... همیشه به یاد خدا باشید و در راه خدا حرکت کنید که به هدف بزرگی که می‌خواهیم برسیم و همانطوری که در نهج البلاغه آمده است شرافتمندانه‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خدا است»

همین شهادت هاست که موجب رشد اسلام و انقلاب می‌شودهمین شهادت هاست که موجب رشد اسلام و انقلاب می‌شودهمین شهادت هاست که موجب رشد اسلام و انقلاب می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها