امام جمعه یاسوج:

دشمن در صدد ایجاد اختلاف بین اقوام و اقشار ایرانی است

آیت‌الله «حسینی» بر حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کرد و گفت: آنچه که دشمن می‌خواهد اختلاف بین اقشار و اقوام مختلف است.
کد خبر: ۶۵۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱ - 22March 2024

ایجاد اختلافبه گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در پیامی نورانی، فرمود «هر کس از زیر سایه گناه خارج شد، زیر طاعت خداوند زندگی، واجبات را رعایت و محرمات را ترک کرد، خداوند چنین انسانی را غنی می‌کند».

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه بعضی پول و ثروت دارند، ولی دین ندارند، گفت: اگر کسی در طاعت پروردگار باشد، بهشت و نعمت‌های خداوند در اختیار چنین اشخاصی است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: اگر کسی اهل معصیت باشد و حلال و حرام خداوند را رعایت نکند، زمین و فرشتگان چنین شخصی را نفرین می‌کنند.

وی ادامه داد: همه عالم و ذرات در طاعت خداوند هستند و انسان باید اهل نماز و تقوا بوده و بداند هر کجا قرار گرفته، در محضر خدا است.

خطیب نماز جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه برخی‌ها برای به دست آوردن مال بسیار دست به هر کاری می‌زنند، افزود: باید تلاش کرد رزق و روزی حلال باشد.

وی با اشاره به اینکه هرکس در دنیا زاهد و با تقوا بود، حلال و حرام را رعایت کرد خداوند حکمت را بر او جاری می‌کند، بیان کرد: اگر انسان اهل تقوا باشد، دنیا و آخرت خوبی خواهد داشت.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان‌ها در سایه تقوا به سعادت دنیا و آخرت خواهند رسید.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه بی تقوایی مشکلات فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به انسان‌ها تحمیل می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات دنیا مجازات است، چون طغیان‌گر بوده و یاغی‌گری می‌کنیم.

وی حجاب، زکات، حیا، نماز و... را فرمان خداوند دانست و با اشاره به اینکه روزه قبل از مسلمانان نیز واجب بود، ادامه داد: همه انبیا الهی آمدند تا احکام خداوند را بیان کنند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: برخی حجاب را تقابل با مسئولان نظام جمهوری اسلامی می‌دانند در صورتی که حجاب فرمان الهی بوده و سرپیچی از آن، تقابل با قانون و فرمان خداوند است.

امام جمعه یاسوج در ادامه، گفت: به درگاه الهی شاکر هستیم که رحمت خود را بر ما نازل کرد و باید قدر نعمت‌های خداوند را بدانیم و به اندازه از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه استفاده از انرژی در کشور به اندازه یک کشور ۴۵۰ میلیون نفری استفاده می‌کنیم، افزود: اسراف علاوه بر زیان بار بودن، یک گناه است و برکت را از زمین می‌برد.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، یادآور شد: این شخصیت عظیم الهی برکت و رحمت را با خود می‌آورد و به جامعه بشری نور می‌بخشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: این روز، روز اکرام ایتام و مستمندان نام گذاری شده که باید توجه ویژه‌ای به ایتام داشته باشیم.

وی ضمن تبریک سال نو و نام گذاری شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید به دست مردم اتفاق می‌افتد، در همه مباحث باید تلاش کنیم که فعالیت‌ها مردمی باشند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید از ظرفیت نامحدود مردمی استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید در قالب تعاونی‌ها تولید راه بیفتد.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه در دوران انقلاب اسلامی در زمینه تولید کار‌های بسیاری صورت گرفت، تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند که تولید در کشور ما اتفاق نیفتد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز بر حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کرد و گفت: آنچه که دشمن می‌خواهد اختلاف بین اقشار و اقوام مختلف است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: شاید اشکال و اشتباه در کار باشد، ولی باید بپذیریم که اختلاف سلیقه نیز در جامعه باید وجود داشته باشد.

خطیب نماز جمعه یاسوج عنوان کرد: خداوند انسان‌ها را با رنگ ها، نژاد‌ها و سلیقه‌های مختلف آفریده و باید تلاش کنیم با هم مهربان باشیم، از اختلاف افکنی بپرهیزیم و عیب پوش باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید امیدآفرینی را مورد توجه قرار دهیم، بیان کرد: دشمن به دنبال ناامیدی در بین مردم بوده و باید تلاش کنیم که امیدآفرینی در جامعه وجود داشته باشد.

آیت الله حسینی ابراز داشت: دستاورد‌ها و تحول در حوزه‌های مختلف در شرایط سخت جنگ، تحریم و جنگ روانی دشمنان معجزه است و ظرفیت‌های بسیاری در کشور ما برای رشد و پیشرفت وجود دارد.

امام جمعه یاسوج به برگزاری طرح ملی «مسطورا» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح ملی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شده و آیه‌های مبارکی از قرآن که مربوط به زندگی بشر است در این طرح مورد دقت بیشتری قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار