بازخوانی/

بانو لائیب فرانسوی «خدیجه انقلاب» + تصویر

بانو «لائیب» نام شیرزنی است که در فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده و به سبب بذل مال و دارایی در راه گسترش نام انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به او لقب «خدیجه انقلاب» داد‌ه‌ شده است.
کد خبر: ۶۵۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ - 21March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قم، دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س)، بانویی که تمام ثروتش را در راه بسط دین و حمایت از نبی مکرم اسلام(ص) تقدیم کرد، فرصت ارزشمندی است تا از بانو «لائیب» که خدیجه وار در این راه گام نهاد، ذکر و نامی به میان آید.

بانو «محرزیه بوسعدی لائیب»، فرانسوی و تونسی الاصل متولد ۱۹۳۷ در یک خانواده اشرافی بود و در دوران جوانی به فرانسه مهاجرت کرد و پس از آشنایی با حضرت امام خمینی (ره) هویتی جز «پیرو خمینی بودن» برای خویش قائل نبود.

وی در زمان حیاتش، چه قبل از تشرف به مذهب تشیع و چه پس از آن، فعالیت‌های خیریه زیادی انجام داد و بعد از برگزیدن دین اسلام، خدیجه‌وار تمام دارایی‌اش را برای اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حتی تأمین خوراک و پوشاک و داروی رزمندگان اسلام صرف کرد.

این بانو هم‌چنین فعالیت‌های دینی با گرایش تشیع خود را در فرانسه با وجود زندانی شدن و محدود شدن انجام می‌داد؛ بانو لائیب تمام افتخارش این بود که در نوفل لوشاتو، امام خمینی (ره) با دست خویش به وی چای و قند تعارف کرده است.

بانو لائیب از اولین شیعیان فرانسه است که منشأ تشرف بسیاری از مردم فرانسه به دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بود؛ وی بانی ساخت ده‌ها مسجد و امور فرهنگی بزرگ و کوچک در فرانسه بود و سال‌ها تلاش کرد که نام امام خمینی (ره) را در کوران بدگمانی‌ها و تبلیغات مسموم در جامعه فرانسه و اروپا مطرح کند و در این راه تمام جان و مال خود را نیز گذاشت.

بانو لائیب سرانجام در سال ۲۰۱۶ میلادی مصادف با ۱۳۹۴ شمسی در سن ۷۹ سالگی در فرانسه از دنیا رفت و پیکر مطهر وی را براساس وصیتش در شهر مقدس قم و در آستان امامزاده جمال (ع) غریب در مجاورت قبرستان بقیع به خاک سپردند.

بانو لائیب فرانسوی «خدیجه انقلاب» + تصویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار