نماینده ولی فقیه در استان قم:

یاری مظلوم و دشمنی با ظالم وظیفه انسانی و شرعی است

آیت الله «سعیدی» گفت: ما وظیفه داریم که دشمن ظالم و یاور مظلوم باشیم، زیرا این یک وظیفه انسانی و مورد تأکید شرع مقدس است.
کد خبر: ۶۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 21March 2024

یاری مظلوم و دشمنی با ظالم وظیفه انسانی و شرعی استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار نوروزی سردار «محمدرضا میرحیدری» فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت به منزله یک رویداد بابرکت در ظاهر و باطن انسان است، زیرا بهار طبیعت ظواهر و بهار معنویت باطن‌ها را می‌آراید و زیبا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در این ایام برای فرج حضرت، ولی عصر (عج) و همچنین نجات مردم مظلوم غزه دعا کنیم و به هر شکلی که می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم، گفت: ما وظیفه داریم که دشمن ظالم از هر کیش و آیین و یاور مظلوم از هر کیش و آیینی باشیم؛ زیرا این یک وظیفه انسانی و مورد تأکید شرع مقدس است.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: مردم غزه حقیقتاً مظلوم واقع شدند و رژیم صهیونیستی ظلم آشکاری را در حق آن‌ها روا می‌دارد؛ مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود از این واقعه به تلخی یاد کردند و در کنار آن وقایع شیرین سال گذشته مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری انتخابات پر شور را نیز یادآور شدند.

وی با تأکید بر ضرورت وجود دو اصل در مدیریت اسلامی گفت: اول بحث انسجام، اتحاد و هم‌افزایی است که اگر مجموعه‌ای از این امتیاز برخوردار باشد و جزیره‌ای عمل نکند کارشان به نتیجه می‌رسد؛ زیرا این سنت خداوند است که اگر مردم برای انجام کاری مجتمع شوند آن کار به نتیجه می‌رسد حتی اگر آن کار یک امر باطل باشد.

آیت‌الله سعیدی افزود: نکته دوم مورد نیاز در کار‌های اجتماعی این است که همه شرکت‌کنندگان در کار جمعی علاوه بر هماهنگی از درون هم انگیزه انجام آن کار را داشته باشند که این انگیزه درونی تأثیر آن عمل را دوچندان می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) غیرت، اتصال به خدا و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین انگیزه‌های خدمت به نظام اسلامی دانست و افزود: رساندن نان به مردم گرفتار در برف وظیفه نیروی انتظامی نیست؛ ولی همان انگیزه‌های درونی و شخصی که در این افراد وجود دارد باعث می‌شود که این‌گونه خدمت‌رسانی کنند و در نزد خداوند مأجور باشند.

در ابتدای این دیدار، سردار میرحیدری گزارش از اقدامات پلیس در ایام انتخابات، نیمه شعبان، پذیرش زائران نوروزی و دیگر رویدادهای استان بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار