معاون عمرانی استاندار همدان تاکید کرد؛

لزوم ایمن سازی سازه‌های موزه دفاع مقدس

«یوسفیان» با اشاره به اعزام گروهی متخصص برای بررسی مشکلات سازه‌ای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، گفت: در این بازدید با چند مشکل سازه‌ای عمیق برخورد کردیم که ضروری است نکات ایمنی از جمله رفع خطر تاسیسات حادثه‌ساز در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۵۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 16March 2024

لزوم ایمن سازی سازه‌های موزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «امیررضا یوسفیان» معاون عمرانی استاندار امروز (شنبه) در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، اظهار داشت: پیام شهدا بعد از سالها هنوز جاری است و نقشه دنیای استکبار که بر روی نسل سوم و چهارم در حال برنامه‌ریزی است با یک دست نوشته شهدا برملا و این نسل‌ها به سمت معنویت هدایت می‌شوند، ما نیز یک مکان معنوی معطر به عطر شهدا در همدان داریم.

وی با اشاره به اعزام گروهی متخصص برای بررسی مشکلات سازه‌ای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، گفت: در این بازدید با چند مشکل سازه‌ای عمیق برخورد کردیم که ضروری است نکات ایمنی از جمله رفع خطر تاسیسات حادثه‌ساز در دستور کار قرار گیرد، چرا که در این مرکز آثاری از شهدا وجود دارد که  به هیچ وجه قابل بازسازی نیست.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید براینکه مدیرکل بودجه و امور برنامه ریزی استان به ترتیب اولویت برای تک تک این مسائل اولویت اندیشی کند، گفت:  کار با اعتبارات قطره‌چکانی راه به جایی نمی‌برد و پیشنهاد ما تزریق سه اعتبار 50 میلیارد تومانی برای سه سال است.

در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به موزه دفاع مقدس خواهد شد

«سیدمهدی وفایی» معاون هماهنگی و برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایمن سازی موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبارات است اما به ما دیر اعلام شد، گفت: اما در کل  ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد که ۵ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه بودجه کشور و ۵ میلیارد تومان بودجه از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان برای ساماندهی و بازسازی باغ موزه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از ۵ میلیارد تومان استان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن تخصیص داده شده و چهار و نیم میلیارد تومان نیز از تعهد سازمان برنامه بودجه کشور تخصیص پیدا کرد.

معاون هماهنگی و برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تاکید براینکه ضرورت دارد برای تعمیرات فضای موزه بودجه خاصی در نظر گرفته شود، متذکر شد: برای سال ۱۴۰۲ اعتباری  باقی نمانده است اما برای سال ۱۴۰۳ در جلسات توزیع اعتبار، اعتبار مناسبی برای این مرکز فرهنگی در نظر خواهیم گرفت. ما مدیون شهدا هستیم و برای حفظ آن فضا و بالا بردن کیفیت تمام تلاش خود را می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار