امام جمعه استان اردبیل:

رفع نیازمندی‌های مؤمن بزرگترین افتخار کمیته امداد امام خمینی (ره) است

آیت‌الله «عاملی» اردبیل گفت: قضای حاجت مؤمن بزرگترین افتخار کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نهاد انقلابی و ارزشی است.
کد خبر: ۶۵۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ - 14March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل، اظهار داشت: مشارکت بالای مردم و خیران در مساعدت به دیگران در استان اردبیل شایسته تقدیر است و این حضور و مشارکت دفع کننده بلا‌ها و گرفتاری‌های بسیار در جامعه است.

وی تصریح کرد: این افراد با قصد قربت و قداست کار کمک و دستگیری به دیگران در این حوزه وارد شدند و انتظار می‌رود مجموعه کمیته امداد نیز قدر این قداست کار را دانسته و مأموریت و مسئولیت خود را با سایر کار‌ها و مشاغل مقایسه نکنند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اهمیت کمک به دیگران را در روایات و احادیث بزرگان یادآور شد و گفت: کمک به فقرا و نیازمندان شغل انبیا و اولیای الهی بوده و هیچ کاری با ارزش‌تر و پراهمیت‌تر از رفع غمگساری و دغدغه دیگران نیست.

آیت‌الله عاملی افزود: نهاد کمیته امداد در قضای حاجت مؤمن پیشقدم بوده و بر اساس مأموریت خود توانسته تا با همراهی خیران و متمولان زمینه رفع غم و غصه را از افراد نیازمند و فقیر بزداید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه این اعمال خیر و نیک در کارنامه خیران و افراد دستگیر نیازمندان به ثبت می‌رسد و باید به یاد داشته باشیم که در مدیریت این جهان ذره‌ای کار خیر نادیده گرفته نمی‌شود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: نه تنها با قدرت الهی خردلی از اعمال انسان‌ها گم نمی‌شود بلکه خداوند متعال تضمین داده که جای مساعدت و کمک به دیگران را با قدرت و توانمندی خاص پر کرده و زمینه هدایت‌گری انسان‌های خیر و نیکوکار را به وجود می‌آورد.

امام جمعه اردبیل از مجموعه کمیته امداد خواست تا به شکل هنرمندانه کمک به دیگران و نتایج آن را به تصویر کشیده و با این تبلیغات شایسته و مناسب اسباب وثوق و اطمینان دیگران را برای کمک به مستمندان، فقرا و نیازمندان فراهم کنند.

وی بیان کرد: به دور از ذهنیت غلط در باب نهاد ارزشی کمیته امداد، شایسته است به نحوی عمل کنیم تا این نهاد با مؤلفه‌های عزت‌آفرینی و رفع شرمندگی خانواده‌ها معرفی شده و مأموریت و مسئولیت آن به صورت مناسب و شایسته تبیین و تشریح شود.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قداست کار کمیته امداد با قصد تقرب دوچندان می‌شود و در این زمینه انتظار می‌رود کارکنان این مجموعه و عوامل دخیل در این امر حسنه با انگیزه الهی ورود پیدا کنند تا عملکرد آن‌ها قابل تحسین باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ضرورت دارد این نهاد از توان مردمی و منابع جدید برای کمک به نیازمندان بهره گرفته چرا که شایستگی یک مدیر در قدرت ابتکار و خلاقیت او است که در عرصه‌های مختلف آن را به کار گرفته و از آن بهره می‌برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار