رئیس عدلیه استعفای «معاون اول قوه قضائیه» را پذیرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین «محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه استعفای معاون اولی قوه قضائیه را پذیرفت.
کد خبر: ۶۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 13March 2024

رئیس عدلیه استعفای «معاون اول قوه قضائیه» را پذیرفتگروه اجتماعی دفاع‌پرس: اخیراً «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضاییه در نشستی خبری بازداشت ۲ تن از فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه را تایید کرد؛ خبری که هم اطلاع‌رسانی درباره آن و هم اصل اقدام، نشان از برخورد بدون تعارف قوه با اقدامات خلاف قانون نزدیکان مقامات این دستگاه داشت.

اخبار رسیده درباره جزییات این مسئله حاکی از آن بود که این دو فرد بازداشت شده، فرزندان حجت‌الاسلام «محمد مصدق» معاون اول قوه قضاییه هستند.

اما اصل ماجرا از این قرار بود که از حدود هشت ماه پیش رسیدگی به این پرونده با دستور رییس قوه قضاییه آغاز شده بود؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای این پرونده را به دلیل برخی موارد آن، به حفاظت قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه ارجاع می‌دهد و تاکید می‌کند که بدون هیچ ملاحظه‌ای همه‌ی موارد بررسی شود.

با دستور رئیس دستگاه قضا بازرسی و تحقیقات از پرونده با دو ضابط آغاز و در این پرونده تا کنون هشت نفر بازداشت شده‌اند. در بخشی از این پرونده اسم فردی به نام «رستمی صفا» مطرح می‌شود، ابربدهکاران بانکی‌ که هیچ بانکی هم از او شکایت نکرده بود!!

پس از برگزاری جلسات متعدد، دادگاه حکم قطعی و لازم الاجرای پرونده رستمی صفا را صادر کرد که طبق آن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور باز خواهد گشت.

همچنین در تاریخ ۱۵ اسفند امسال دادگاهی به ریاست قاضی فرخ‌نیا جهت رسیدگی به اتهامات ۲۳ تن از متهمان این پرونده از جمله دو تن از فرزندان معاون اول قوه‌قضاییه که در تیر امسال، به اتهام تشکیل شبکهٔ اعمال نفوذ و پول‌شویی در پرونده‌های کلان اقتصادی دستگیر شده بودند، برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین در بیست‌وششمین سفر استانی خود، راهی کرمان شد و در جلسه شورای اداری استان کرمان تصریح کرد: گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به انتشار آن‌ها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که «کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟»، ادامه داد: پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت از رئیس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود، به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است. در این پرونده ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند. بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

به منظور از بین بردن شائبه هر گونه اعمال نفوذ در این پرونده پرونده، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد مصدق» معاون اول رئیس قوه قضائیه استعفای خود، از سمت معاون اولی را تقدیم رئیس دستگاه قضا کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش درخواست استعفا تاکید کرد: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت، اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

در متن استعفای مزبور تصریح شده که این مقام مستعفی از ابتدای تشکیل پرونده اتهامی فرزندانش، با احدی از عوامل مرتبط با پرونده اعم از قضات دادسرا و دادگاه هیچ‌گونه ارتباطی نداشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار