رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد؛

کشف بیش از ۴ «همت» فرار مالیاتی در ۱۱ ماه امسال/ دستگیری ۹۲۲ متهم احتکار کالا

سردار سرتیپ «رحیمی» از کشف بیش از چهار همت فرار مالیاتی در ۱۱ ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 13March 2024

تشکیل قرارگاه امین برای مقابله با مجرمین و قاچاقچیان کالا و ارز در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل قرارگاه امین ماموریت‌های خود را در ایام عید دنبال خواهد کرد، اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی همچون دیگر ایام سال با مجرمین و قاچاقچیان برخورد قاطع خواهد کرد.

کشف بیش از ۴ همت فرار مالیاتی در ۱۱ ماه امسال

سردار رحیمی با اشاره به اینکه امسال برای آرامش و آسایش مردم و مبارزه با کسانی که در امنیت عمومی جامعه خلل ایجاد کنند شهدای زیادی تقدیم کردیم، گفت: پلیس امنیت اقتصادی به عنوان یکی از پلیس‌های اثرگذار و تامین کننده حلقه‌های مختلف امنیت عمومی و اجتماعی به ویژه اقتصاد در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی کامل و مفصل و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش کرد عرصه را بر قاچاقچیان کالا و مجرمان اقتصادی دانه‌درشت تنگ کند و در حمایت از کارآفرینان ماموریت‌های خود را اجرا کند. 

سردار رحیمی اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال‌ جاری پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی ۲۴۰ پرونده به ارزش چهار همت (چهار هزار میلیارد) تشکیل داده و در این خصوص ۳۹۱ نفر دستگیر شدند؛ ۱۳ درصد افزایش تشکیل پرونده و ۳۰ درصد افزایش ریالی پرونده‌های فرار مالیاتی داشتیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی درباره احتکار کالا ادامه داد: ۹۲۲ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۶ همت کشفیات ما بوده است؛ اکثر کالاهای مکشوفه کالای اساسی بوده است که توزیع شده است و در این رابطه بیش از ۹۰۰ نفر دستگیر شدند. 

دستگیری ۵ عضو اصلی پرونده کوروش کمپانی

وی درباره شرکت کلاهبردار کوروش کمپانی گفت: پنج نفر از افراد این شرکت دستگیر شدند؛ همچنین تاکنون ۵ هزار نفر به پلیس اقتصادی در تهران و استان‌ها شکایت خود را اعلام کردند.

سردار رحیمی افزود: تاکنون ۲۵ سلبریتی که با این شرکت همکاری کردند احضار شدند و تمامی وجوه که دریافت کردند بازگردانده شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی همچنین اضافه کرد: میزان بدهی این شرکت به مردم حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ با همکاری اینترپل فراجا و جهانی اعلان قرمز این فرد صادر شده است.

وی در حوزه اخلال در نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم و در این رابطه هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند و از حیث تشکیل پرونده ۲۲ درصد افزایش داشتم.

سردار رحیمی با بیان اینکه یکی از تمرکز ما حوزه مقابله با زمین‌خواران است، بیان کرد: در این حوزه پلیس تلاش بر پیگیری، شناسایی، تصرف و تغییر کاربری دارد؛ در این خصوص هزار و ۵۷۱ پرونده برای بیش از سه هزار هکتار تشکیل شده که ارزش تقریبی آن ۲۶ همت بوده است.

ادامه دارد....

نظر شما
پربیننده ها