دبیر جشنواره «افتخار من»:

جشنواره «افتخار من» با ۲۴ اثر برگزیده به کار خود پایان داد

سرهنگ «یوسفی» گفت: جشنواره فرهنگی- هنری «افتخار من» ویژه دانش‌آموزان سراسر استان همدان در ۸ رشته برگزار شد که از ۸۳۱ اثر ارسالی به دبیرخانه ۲۴ اثر برگزیده و ۵۲ اثر شایسته تقدیر شد.
کد خبر: ۶۵۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷ - 12March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، اختتامیه جشنواره « افتخار من» ویژه دانش آموزان در سینما کانون همدان با حضور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر کنگره ۸ هزار شهید استان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان، معاون فرهنگی آموزش و پرورش، برگزیدگان و سایر مدیران، معاونان و کارشناسان نهادهای فرهنگی برگزار شد.

جشنواره «افتخار من» با ۲۴ اثر برگزیده به کار خود پایان داد

سرهنگ پاسدار «محسن یوسفی» دبیر جشنواره «افتخار من» در این مراسم اظهار داشت: جشنواره فرهنگی_ هنری «افتخار من» ویژه دانش آموزان سراسر استان با هدف ارج نهادن به جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس و محور مقاومت در ۸ حوزه هنری و فرهنگی چون نقاشی، سرود، معرفی کتاب سه دقیقه‌ای دفاع مقدس(در قالب فایل صوتی)، تئاتر، خاطره نویسی، عکاسی، پادکست و کتاب صوتی، فیلم کوتاه و ... برای گروه‌های سنی و پایه‌های تحصیلی مختلف برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره استانی با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، اداره کل آموزش و پرورش همدان، استانداری همدان، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، بنیاد شهید و صدای سیمای مرکز همدان برگزار شد.

اختامیه جشنواره «افتخار من» در همدان برگزار شد

دبیر جشنواره با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دبیرخانه این جشنواره بود، گفت: ۸۳۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و از ۸۳۱ اثر ارسال شده ۴۴۴ اثر توسط مربیان و کارشناسان هنری، ادبی و فرهنگی کانون داوری شد و در نهایت ۲۴ اثر برگزیده و ۵۲ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

در ادامه این مراسم «معصومه ابراهیمی هژیر» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: جنگ تحمیلی ما مقدس بوده زیرا خط مقدم جبهه ما خط عبادت بوده و جوانان ما جبهه را محلی برای عبادت خود قرار داده بودند و آنها از همه چیز خود گذشتند تا ما به امنیت برسیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه امنیت کشور ما اتفاقی نیست، خاطرنشان کرد: این امنیت را باید حفظ کنیم هر کس با هر هنر و مهارتی که دارد باید این کار را بکند و در مورد دفاع مقدس تحقیق کنید و ببینید که رزمندگان در جبهه چگونه از ایران در مقابل دشمن بعثی محافظت کردند.

جشنواره «افتخار من» با ۲۴ اثر برگزیده به کار خود پایان داد

وی گفت: وظیفه شما در مقابل این همه ایثار و از خود گذشتگی حفظ نجابت و حیا، خوب درس خواندن، احترام به بزرگترها خصوصا والدین خودتان، رحم کردن به مردم و اطرافیانمان و البته خدمت صادقانه مسئولان است و به امید خدا به قله‌های بزرگ موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

اختامیه جشنواره «افتخار من» در همدان برگزار شد

سپس سردار سرتیپ دوم «مهدی فرجی» دبیر دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، اظهار داشت: از این که در جمع شما کودکان و نوجوانان حاضر شده‌ام بسیار خرسندم و از همه افرادی که در برگزاری کنگره ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های پر افتخار در ۸ سال دفاع مقدس است و فرماندهان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های زیادی در همه زمینه‌ها خصوصا فرهنگی دارد که در میان استان‌های دیگر بی‌نظیر بوده و ما حرف برای گفتن داریم.

اختامیه جشنواره «افتخار من» در همدان برگزار شد

دبیر دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه سرودهای زیادی در همدان اجرا شده است، افزود: بچه‌های عزیز اکنون که شما در اینجا نشسته اید و از برنامه لذت می‌برید بدانید که در هر ثانیه کودکان و نوجوانان زیادی رد حال قتل عام شدن توسط مزدوران هستند.

اختامیه جشنواره «افتخار من» در همدان برگزار شد

فرجی خطاب به نوجوانان حاضر در برنامه گفت: در هر شرایطی دشمن صهیونیست به دنبال این جنگ بوده و امروز نسل کشی راه انداخته است و در ۱۱ سال گذشته بیش از ۵۷ هزار نفر در غزه کشته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجروح شده‌اند و این در هیچ جا ثبت نشده است.

اختامیه جشنواره «افتخار من» در همدان برگزار شد

دبیر دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان خاطرنشان کرد: قدر این امنیت و آسایش و در کنار خانواده بودن را بدانید و برای حفظ این امنیت بکوشید زیرا شما آینده ساز این مرز و بوم هستید.

جشنواره «افتخار من» با ۲۴ اثر برگزیده به کار خود پایان داد

جشنواره «افتخار من» با ۲۴ اثر برگزیده به کار خود پایان داد

در اختتامیه، برگزیدگان اول برخی از رشته‌ها اثر خود را اجرا کردند و در پایان بیاینه هیأت داوران قرائت و سپس لوح‌های تقدیر و جوایز به برگزیدگان توسط مسئولان این جشنواره تقدیم برگزیدگان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار