رییس سازمان اطلاعات فراجا:

دفتر ویژه خدمات سرمایه‌گذاری خارجی موجب دلگرمی سرمایه گذاران می‌شود

سردار «رضاییان» گفت: طرح ایجاد دفتر ویژه خدمات سرمایه گذاری خارجی موجب دلگرمی و تسهیل و تسریع در امور سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ - 11March 2024

دفتر ویژه خدمات سرمایه‌گذاری خارجی موجب دلگرمی سرمایه گذاران می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، دفتر ویژه خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فراجا در قم با حضور رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه، مدیرکل سرمایه گذاری سازمان سرمایه‌گذاری کشور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم و جمعی دیگر از مسئولان در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم واقع در بلوار الغدیر افتتاح شد.

سردار غلامرضا رضائیان رئیس سازمان اطلاعات فراجا در آیین افتتاح این دفتر، با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، اظهار داشت: با توجه به سند تحول و تاکیدات اقتصادی مقام معظم رهبری، نگاه فراجا به راهبرد‌های کلان اقتصادی از جمله سرمایه‌گذاری خارجی نگاه حمایتی و همکاری است.

وی با اشاره به مزایای وجود دفتر ویژه سرمایه‌گذاری خارجی فراجا در قم گفت: طرح ایجاد این دفتر در تهران و خراسان رضوی، موجب تسهیل و تسریع در امور سرمایه‌گذاران خارجی شده‌است که انتظار می‌رود در استان قم نیز ایجاد این دفتر، باعث کاستن از دغدغه‌های اقامتی سرمایه‌گذاران و دلگرمی آنان شود.

رضاییان ادامه داد: بنیانگذاری جمهوری اسلامی، در واقع بنیانگذاری امت اسلامی بود و امیدواریم بتوانیم به متقاضیان سرمایه‌گذاری در قم بویژه سرمایه‌گذرانی که از کشور‌های اسلامی هستند، خدمات قابل قبولی ارائه کنیم.

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم نیز دراین آیین گفت: احداث ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری دراین اداره‌کل با هدف تسریع و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری و تجمیع خدمات و صدور مجوز‌ها در یک مکان است و به زودی نیز با حضور نمایندگان دستگاه‌های دخیل در صدور مجوز سرمایه گذاری، شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: برای ایجاد مرکز فراجا نیز پیگیری و اقدام کردیم تا سرمایه‌گذار با سهولت و سرعت بیشتر، مجوز‌های لازم را دریافت و دغدغه‌های مرتبط با اقامت را در این دفتر پیگیری و مرتفع کند.

فراهانی تصریح کرد: این دفتر، خدمات خود را به سرمایه‌گذاران خارجی، فعالان اقتصادی خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی که در امور اتباع و تبعه خارجی مشکلاتی دارند ارائه خواهد کرد و در راستای کاهش مشکلات اقامتی سرمایه‌گذاران هرگونه خدمات مرتبط با فراجا را ویژه سرمایه‌گذاران و افراد تحت تکفل آن‌ها انجام می‌دهد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در این دفتر، خدمات مندرج در ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار