سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح:

انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد/ فرماندهان دفاع مقدس تربیت یافته شهیدانی چون آیت الله بهشتی بودند

سردار «شکارچی» گفت: فرماندهان دوران دفاع مقدس عموما جوانانی بودند که در محضر عالمان و شهدایی همچون شهید بهشتی تربیت شده بودند.
کد خبر: ۶۵۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ - 11March 2024

انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد/ فرماندهان دفاع مقدس تربیت یافته شهیدانی چون آیت الله بهشتی بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور در مراسم نخستین یادواره شهید بهشتی و ۴۰ شهید والامقام دبیرستان دین و دانش قم اظهار داشت: حضور در مراسم شهدا، قلب و دل انسان را جلا می‌بخشد.

وی تصریح کرد: این یادواره به لحاظ وجود نام شهید بهشتی که موسس دبیرستان بود، در بین تمامی یادواره‌های مدارس کشور بی نظیر و منحصر به فرد است و ضرورت دارد برای جستجوی نام شمار بیشتری از معلمان و دانش آموزان شهید این دبیرستان، تلاش‌های گسترده تری صورت بگیرد.

سردار شکارچی افزود: شهید بهشتی با نامگذاری دین و دانش بر روی این دبیرستان به دنبال مبارزه با حکومت ستم‌شاهی و تربیت جوانانی شجاع و حماسه‌ساز برای یاری امام خمینی (ره) و جریان انقلاب اسلامی بود؛ شهید بهشتی به دنبال جایگزین کردن ولایت فقیه و حاکمیت دینی با حکومت طاغوت بود و می‌خواست نسلی تربیت شود که رژیم ظالم و ستمگر ستم‌شاهی را ساقط کند.

وی بیان داشت: راهبرد نظام سلطه و استکبار جهانی همیشه این بوده که دین را از دانش جدا کند و در اینصورت است که بمب هسته‌ای بر سر مردم بیگناه فرود می‌آید؛ فروریختن موشک توسط رژیم صهیونیستی بر سر مردم غزه نیز نتیجه جدا ساختن دین از علم است.

سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح با یادآوری این نکته که عالم‌ترین فرد در صورت نداشتن دین، جزو لشکریان شیطان محسوب خواهد شد، گفت: هر موشکی تحت سیطره استکبار جهانی ساخته می‌شود، علیه محرومان و مستضعفان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر موشکی که در جمهوری اسلامی ساخته می‌شود نیز برای دفاع از محرومان و مستضعفان جهان است، چرا که ما بر خلاف دنیای استکبار، علم را به دین گره زده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر علم به دین گره زده شود، نتیجه آن می‌شود شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی، شهید زین الدین، شهید دل آذر و ۳۶ هزار شهید دانش آموز که هر یک اسوه‌ای از فداکاری و عشق و ایثار هستند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به دو گام ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: فلسفه گام دوم این بود که پرچمداری انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی در کنار توجه به تجربه ریش سفیدان، باید در اختیار جوان‌ها باشد و آنان حضور داشته باشند.

وی گفت: شهید زین الدین حدود ۲۲ سال سن داشت که فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) متشکل از استان‌های قم، مرکزی، زنجان، قزوین و سمنان را برعهده گرفت؛ این لشکر گاهی همزمان در سه منطقه نبرد می‌کرد.

سردار شکارچی ادامه داد: جوان‌ها بودند که جریان دفاع مقدس را در سطح راهبردی و میانی و رزمندگی پیش می‌بردند و این جوانان در دهه ۶۰، تربیت یافتگان شهیدانی، چون آیت الله بهشتی بودند که الگو و اسوه‌ای برای همه ما بود.

وی در ادامه با بیان اینکه چیزی شیرین‌تر و باارزش‌تر از جان در اختیار انسان نیست، گفت: هر انسان به شکل غریزی و فطری جان خود را دوست دارد و اینکه جوانانی آگاهانه و ملتمسانه در خطرناکترین صحنه‌های نبرد و در مقابل انواع موشک و گلوله برای دفاع از اسلام حضور پیدا کردند، بسیار معنادار است.

فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس همچنین با بیان تفاوت بین واژگان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، یادآور شد: جمهوری اسلامی دارای مرز‌های جغرافیایی مشخص است، ولی انقلاب اسلامی مرز مشخصی ندارد و حوادثی که در غزه و دیگر نقاط رخ می‌دهد، برخاسته از تفکر بدون مرز انقلاب اسلامی است؛ مردم غزه خودشان می‌جنگند و ایثار و مقاومت می‌کنند و هر جا که ندا و فریاد مظلومی بلند شده و توسط نظام سلطه ظلمی برپا می‌شود، همانجا مرز انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امام آمد و ما را از ننگ و ذلت قبل از انقلاب نجات داد و شهید بهشتی نیز در این راه مبارزه کرد و امروز به لحاظ اقتدار به جایی رسیده ایم که به عنوان نمونه، کشتی‌های یک کشور قدرتمند آمریکایی وقتی ازتنگه هرمز عبور می‌کنند، باید پاسخگوی ما باشند.

سردار شکارچی ادامه داد: نسلی که انقلاب را به پیروزی رساند، امام را یاری و از رهبر عزیز هم تبعیت کرد، این نسل انقلاب عاشورا استمرار داد و به انقلاب اسلامی پیوند زد.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: شما دو مسئولیت سنگین بر دوش دارید، هم باید راه شهدا را بروید و هم انقلاب را پیش ببرید و پرچم را به دست صاحب اصلی و نابودکننده ظلم و استکبار برسانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها