نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل:

ماه رمضان، عید معرفت است

آیت‌الله «عاملی» گفت: رمضان عید معرفت است و از این روز شایسته است با برگزاری جشن‌های باشکوه و با عظمت به ماه میهمانی خداوند متعال برویم.
کد خبر: ۶۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ - 11March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شامگاه روز گذشته (یکشنبه)  در جشن استقبال از ماه مبارک رمضان که با حضور فعالین قرآنی شهرستان اردبیل در مهدیه اردبیل برگزار شد، به آثار و برکات رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: برکت، رحمت و مغفرت سه خصلت و ویژگی مهم ماه مبارک رمضان است.

وی با انتقاد از دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی اردبیل در زمینه فرهنگ سازی ماه مبارک رمضان در جامعه گفت: وقتی آثار و برکات رمضان به ویژه آداب نماز و روزه برای آحاد مردم تبیین و فرهنگ‌سازی شود در واقع ریشه روزه‌خواری که بر اثر جهالت است در جامعه ریشه‌کن خواهد شد.

امام جمعه اردبیل خواستار برگزاری جشن استقبال از ماه رمضان در همه اماکن عمومی در جای جای استان اردبیل شد و گفت: رمضان عید معرفت است و از این روز شایسته است با برگزاری جشن‌های باشکوه و با عظمت به ماه میهمانی خداوند متعال برویم.

این مسئول به تبیین فضائل ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: روزه داران در این ماه با انجام اعمال عبادی به تکلیف خدا لبیک می‌گویند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه فضل و رحمت در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد گفت: از این رو ماه رمضان، عید معرفت است

وی با بیان اینکه کل کائنات در ماه مبارک رمضان جشن می‌گیرند گفت: به حرمت ماه رمضان گناهان انسان‌ها بخشیده می‌شود از این رو رمضان، ضیافت الهی است.

امام جمعه اردبیل از رمضان به عنوان مسئله قرآنی نام برد و ابراز داشت: رمضان باید طبق قرآن کریم تعریف شود تا برکت و عظمت ان در جامعه درک شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال رمضان را به مثابه مدرسه نهاده است متذکر شد: دین ما دین اخلاق، ادب و معرفت است و هر سه این‌ها در ماه مبارک رمضان در اوج قرار گرفته و موجب رشد و تعالی انسان می‌شود.

آیت‌الله عاملی به تداوم برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شایسته است مؤمنین بعد از ماه رمضان با استقامت و مقاومت خود در برابر گناهان همچنان آثار و برکات ماه مبارک رمضان را در خود نگه دارند چرا که این آثار موجب رستگاری انسان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار