مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

برگزاری ویژه‌برنامه در مقتل شهیدان «اصلانی» و «دارایی»/ زندگی‌نامه شهید نواب صفوی جلوی دوربین خواهد رفت

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی گفت: دومین جشنواره فیلم ایثار در مشهد برگزار خواهد شد و در کنار این رویداد هنری؛ قرار است یک اثر نمایشی در قالب فیلم سینمایی یا سریال، با محوریت شهید نواب صفوی تولید شود.
کد خبر: ۶۵۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 09March 2024

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی: برگزاری ویژه‌برنامه در مقتل شهیدان اصلانی و دارایی/ زندگی‌نامه شهید نواب صفوی جلوی دوربین خواهد رفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی نشست خبری روز شهید با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین «مهدی حسن زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و اصحاب رسانه در سالن شهید هاشمی‌نژاد این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسن زاده در ابتدای این جلسه اظهار داشت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، امسال از روز ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفندماه؛ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، به عنوان ماه شهید نام‌گذاری کردند.

وی در تشریج اهم برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته؛ قرار در روز ۲۲ اسفند، کارکنان این اداره با آیت «سیداحمد علم‌الهدی» نمانیده، ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار داشته باشند و پس از این دیدار و با حضور ایشان؛ از کتاب شهید بابازاده رونمایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی همچنین گفت: با توجه به تقارن ایام و روز شهید با روز‌های نخست ماه مبارک رمضان؛ مراسم‌های اجلاسیه شهدا و گرامیداشت شهدای رمضان، حجج اسلام؛ شهیدان «محمد اصلانی» و «صادق دارایی»، به تاریخ ۲۴ اسفند در تالار قدس حرم مطهری برگزار می‌شود. در کنار این مراسم نیز، ویژه‌برنامه‌ای هم در مقتل این دو شهید در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران پیش‌بینی شده است.

وی اجرای «طرح سپاس» را توسط دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر برنامه‌های مرتبط با روز شهید عنوان کرد و افزود: در این طرح؛ دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی خراسان رضوی در کنار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دستگاه‌های مربوطه اقدام می‌کنند.

حسن زاده در تشریح سایر برنامه‌های روز شهید در استان گفت: اعزام راویان ایثارگر به مساجد و حرم مطهر رضوی و بیان روایت‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای برای نمازگزاران، غرس نهال به یاد شهدا در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، رونمایی از سامانه ختم قرآن مجازی به یاد ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، پخش مستند «شوق زندگی» به کارگردانی هادی حلوی از سیمای خراسان رضوی، اجرای زنده سرود مقابل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و در گلزار‌های شهدای استان و برگزاری همایش تجلیل از نخبگان ایثارگر استان در سطوح علمی؛ عناوین برنامه‌هایی است که در روز‌های آینده دنبال خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود درباره فعالیت‌های هنری و سینمایی استان در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: در روز‌های ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد سال آینده؛ دومین جشنواره فیلم ایثار در مشهد برگزار خواهد شد و در کنار این رویداد هنری؛ قرار است یک اثر نمایشی در قالب فیلم سینمایی یا سریال، به کارگردانی محمدرضا ورزی و با محوریت شهید «سید مجتبی نواب صفوی» تولید شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ساخت فیلم زندگی نامه شهید نواب صفوی؛ هزینه ساختش نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، در ادامه تشریح کرد: به واسطه حضور این شهید مجاهد در شرکت نفت آبادان؛ وزارت نفت قول مشارکت و حضور در این پروژه هنری را داده است و در کنار این وزارتخانه؛ ادارات و سازمان‌هایی مثل صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد نیز قول مساعدت و همکاری در ساخت این اثر هنری را داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با ارائه گزارشی؛ عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را برای اصحاب رسانه و خبرنگاران تشریح کرد و در ادامه ضمن رونمایی از کتاب «لاله‌های مجنون»؛ از نویسنده این اثر نیز قدردانی شد.

کتاب «لاله‌های مجنون» به قلم «جعفر حسن‌زاده» زندگی شهیدان «مجید لطف شهری»، «علیرضا احدآبادی» و «سیدعلی حیدرزاده» را روایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار