رونمایی از نخستین راکتور فوق سنگین بومی تولید متانول در اراک

با رونمایی از نخستین راکتور فوق سنگین بومی تولید متانول در اراک که در طرح‌های پتروشیمی کاربرد دارد، ایران به جمع ۵ سازنده راکتور فوق سنگین تولید متانول در دنیا پیوست.
کد خبر: ۶۵۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 09March 2024

رونمایی از نخستین راکتور فوق سنگین بومی تولید متانول در اراکبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور نخستین راکتور فوق سنگین بومی تولید متانول در اراک رونمایی شد.

این محصول بومی‌سازی شده شامل راکتور‌های اصلی تولید متانول با نام R۳۰۰۱ است که برای اولین بار در ایران ساخته شده و در فاز اول قرارداد ساخت تعداد ۶ دستگاه از این راکتور‌های تبدیل گاز سنتز به متانول برای طرح‌های سیراف و دنا امضا شده است.

فرآیند‌های طراحی، تامین مواد، ساخت، مونتاژ و جوشکاری قطعات آن‌ها از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده که به طور کامل و با موفقیت در شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک انجام شده است و نخستین راکتور به زودی به پتروشیمی دنا تحویل خواهد شد.

پس از ساخت موفقیت‌آمیز تجهیزات مرتبط با تولید متانول در شرکت ماشین‌سازی اراک، ایران به عنوان پنجمین سازنده صاحب تکنولوژی ساخت این تجهیزات در دنیا شناخته می‌شود. این شرکت با بومی‌سازی محصولات صنعتی به ویژه در حوزه پتروشیمی، علاوه بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها در این حوزه حساس، از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار