شهادت ۸۷۰۰ زن از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه

دفتر رسانه‌ای حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن از کشته شدن دست کم ۸۷۰۰ زن فلسطینی در حملات اشغالگران به نوار غزه خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ - 09March 2024

شهادت ۸۷۰۰ زن از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر رسانه‌ای غزه دیروز جمعه اعلام کرد که از زمان عملیات نظامی اسرائیل در روز هفتم اکتبر تا کنون دست کم ۸۹۰۰ زن در این حملات کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای حماس در غزه در بیانیه‌ای که به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن منتشر کرده بر ادامه اقدامات سازمان یافته اسرائیل علیه زنان در غزه تاکید کرد. 

در روزی که جهان زنان را تکریم می‌کند نظامیان اسرائیلی با خونسردی به کشتار زنان فلسطینی در نسل کشی خود در غزه مبادرت می‌کنند و جهان تنها نظاره گر آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است، از زمان جنگ سراسری اشغالگران علیه نوار محاصره شده غزه، بیش از ۲۳ هزار زن مجروح، ۲۱۰۰ زن مفقود و بیش از نیم میلیون از زنان آواره شده‌اند. 

در این بیانیه همچنین تصریح شده که حدود ۶۰۰۰۰ زن باردار در شرایط سخت پزشکی، فاقد مراقبت‌های اولیه پزشکی هستند و صد‌ها کودک در اثر بمباران اسرائیل از دست داده‌اند.

طبق جدیدترین آمار‌های وزارت بهداشت فلسطین، حملات اسرائیل به نوار غزه تا کنون به شهادت بیش از ۳۰۷۰۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۷۲ هزار نفر منجر شده که اغلب آن‌ها زن و کودک هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار