معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس:

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم باید رساترین پیام مقاومت را به دنیا منتقل کند

دکتر جعفری گفت: قم عاصمه دینی و پایتخت مذهبی ما و تمدن ساز است و باید بلندترین پیام مقاومت و حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به دنیا منتقل کند و در این زمینه پیشتاز باشد.
کد خبر: ۶۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ - 09March 2024

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم باید رساترین پیام مقاومت را به دنیا منتقل کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دکتر «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی سفر به قم و در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهر، اظهار داشت: اینکه با نظر رهبر معظم انقلاب، بعد از موزه تهران، الحاق عنوان انقلاب اسلامی به موزه دفاع مقدس، به قم اختصاص یافت، نشان از اهمیت و موقعیت ویژه این استان است.

وی وجود ظرفیت‌هایی همچون حرم‌های مقدس و مرجعیت شیعه و تردد نخبگان حوزه بین الملل و چهره‌های سیاسی، فرهنگی و نیز چندین هزار نفر طلاب ایرانی و غیر ایرانی و ... را موجب شانیت قم خواند و ادامه داد: قم، عاصمه دینی و پایتخت مذهبی ما است، بار انقلاب اسلامی روی دوش این شهر بوده است؛ قم، تمدن ساز است و باید از این موقعیت حداکثر استفاده را کرد.

دکتر جعفری با اشاره به اینکه ابنیه و زیرساخت ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: مهمترین بخشی که باید به آن پرداخت، موضوع موزه آرایی و محتوایی موزه و جان‌بخشی به آن است.

وی عنوان کرد: بنای ما بر روایتگری است و این کار، در تالار‌های موزه شکل می‌گیرد، لذا همان همت شبانه روزی که صرف ساخت موزه شد، بایستی بر غنی سازی محتوا و موزه آرایی آن معطوف شود، زیرا معتقدیم قم باید بلندترین پیام مقاومت و حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به دنیا منتقل کند و در این زمینه پیشتاز باشد. قم باید بتواند همچون یک لوکوموتیو بخش‌های دیگر را به دنبال خود بکشاند و مبلّغ عالی‌ترین پیام باشد، لذا باید سرعت موزه آرایی و تکمیل محتوای موزه بیشتر شود تا هر چه زودتر به ثمر رسیده و شاهد باقیات الصالحاتی از تلاش دوستان و همکاران در این مجموعه باشیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در استان‌ها مسئول سیاستگذاری هستند، گفت: نیازی نیست در هر عرصه‌ای خود مراکز برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، بصورت مستقیم وارد عمل شوند بلکه می‌توانند از ظرفیت داخلی دیگر دستگاه‌ها استفاده کنند.

دکتر جعفری گفت: مثلا به جای اینکه کتابی را به زبان خارجی ترجمه کنیم و به کشور‌های دیگر بفرستیم، می‌توان از طلاب جامعه المصطفی (ص) خواست آن‌ها بر اساس فرهنگ و باور‌های کشور خود، کتاب‌هایی بر بستر اندیشه مقاومت نوشته و به مناطقی همچون آمریکای لاتین و ... ارسال کنند. کار مراکز استان‌ها در این زمینه، راهبری است و ما باید برای دیگران، در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش آفرینی کرده و مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها را تبیین نماییم تا کار گسترده‌تر شود. موزه استان قم، زنده و پویاست و با همه این تلاش‌های موثر، افق خیلی بلندتری برای قم قائل هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار