برگزاری یادواره شهیدان روستای دژکوه کهگیلویه

یادواره شش شهید روستای دژکوه شهرستان کهگیلویه با حضور خانواده‌های معزز این شهیدان، استاندار و جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ - 07March 2024

یادواره شهیدان روستای دژکوه کهگیلویه برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز (چهارشنبه) در آیین برگزاری این یادواره با اشاره به اینکه شهادت فخر اولیاء است، اظهار داشت: در کتاب آسمانی ما قرآن آمده است کسی که در راه خدا کشته شده است را مرده مپندارید بلکه زنده اند که منظور از آیات قرآن شهدا هستند.

وی با ذکر آیاتی از قرآن کریم به تشریح منزلت شهید و شهادت پرداخت و افزود: شهدا بعد از مرگشان هم خیر و برکتی که دارند به جامعه می‌رسد و در آخرت نیز شفاعت دهنده هستند.

این مسئول با بیان اینکه شهیدان با اهداء جانشان با خداوند معامله کردند، گفت: حتی خاکی که شهید در آنجا به شهادت رسیده و دفن شهید در آن انجام گرفته نیز مطهر است و شهدا تا این اندازه در نزد خداوند دارای جایگاه، شان و منزلت هستند.

احمدزاده با اشاره به اینکه شهدا غرور ملی و سرمایه‌های ارزشمند معنوی کشور و خانواده شهدا مایه افتخار جامعه هستند، تصریح کرد: شهدا و آرمان شهدا چراغ راه و هدایتگر جامعه بشری بوده و عامل رشد و ترقی جامعه و نجات دهنده ما از هرگونه گمراهی و تاریکی هستند.

وی ابراز داشت: دشمنان و معاندین همواره خواستند که ملت ایران را به انحراف ببرند، اما خون شهیدان، چون چراغ راه مسیر حقیقی و روشن را به ملت ایران نشان داده است و به وجود شهدایی که جان دادند تا ما به سعادت برسیم و از مسیر درست منحرف نشویم، افتخار می‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آرامش و امنیت کشور مرهون خون شهدا و امام شهدا و رهنود‌های رهبری است عنوان کرد: می‌خواهیم با برگزاری چنین یادواره‌هایی الگوی شجاعت، استقامت و رشادت در مقام شهادت را تبیین و یادی از شهدای عزیزمان کرده باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تکریم و ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان که با نثارکردن جان خود حافظ امنیت، اقتدار، عزت و آرامش مردم را پایدار و تعمیق بخشیدند تکلیف و رسالتی همگانی است.

احمدزاده با بیان اینکه همه مدیون خون شهیدان و خانواده‌های معزز آن‌ها هستیم، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه نسل امروز است و در این مسیر خود باوری و تکیه بر توانمندی‌ها در همه عرصه‌ها اهداف والای شهیدان بوده که محقق شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درادامه سخنان خود به مشکلات مردم در روستای دژکوه اشاره کرد و گفت: قبلا به این منطقه سفر کردم و از نزدیک با مشکلات آشنا شدم که احداث جاده یکی از خواسته‌ها بود و اکنون بخشی از کار انجام و بخش دیگری در حال انجام است.

وی بیان داشت: برای پروژه جاده سازی دژکوه ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که آسفالت شود و این کار بعد از عید که شرایط بارندگی و جوی فراهم شود صورت می‌گیرد.

احمدزاده با اشاره به تنش آبی که مردم روستای دژکوه در ایام گرم سال با آن مواجه هستند، ابراز داشت: مردم در تابستان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند برنامه‌ای در دست اجرا بود که از قنات و چشمه‌ای که در منطقه بود لوله کشی شود، اما این برنامه به دلیل اینکه امکان خشک شدن چشمه و قنات وجود داشت قابل انجام نبود.

وی با اشاره به اینکه برای آبرسانی هم برنامه داریم تصریح کرد: اگر آب و جاده این روستا درست شود شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستا خواهیم بود و کشاورزی بار دیگر در این روستا رونق می‌گیرد.

این مسئول افزود: مسیر روستا تا رودخانه ایدنک هفت کیلومتر است که مشکل آب آشامیدنی روستا را از طریق رودخانه ایدنک برطرف خواهیم کرد و اعتبار آن از محل محرومیت زدایی تامین شده است که سال آینده پروژه وارد مرحله اجرا می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است، گفت: وعده داده بودیم که خواسته مردم در جاده و آب شرب را مرتفع کنیم که در جاده وعده ما محقق شده و در زمینه آب شرب نیز سال آینده محقق می‌شود.

احمدزاده متذکر شد: قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم می‌دهیم یک روزه یا ۱۰ روز نیست و بستگی به اعتباری دارد که در اختیار داریم ممکن است مدتی عملیاتی کردن وعده‌ها طول بکشد، اما قطعا به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار