مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگان استان زنجان:

‌پویش «سلام شهید» در زنجان راه‌اندازی می‌شود

«برزگر» گفت: پویش «سلام شهید» با هدف دیدار مردم و مسؤولان با خانواده‌های معظم شهدا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ - 06March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگان استان زنجان امروز در جلسه شورای هماهنگی ایثار و شهادت استان زنجان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی(ره) ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۵۸ تاسیس شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه همه برنامه‌های روز شهید با رویکرد امیدآفرینی و با شعار محوری  هم پای جانبازان به پای عهد و ایمان – تا پای جان هستیم در راه شهیدان» اجرا می‌شود، ادامه داد: برگزاری میزگرد، بیان خاطره، مصاحبه و ... با حضور خانواده معظم شهدا با هماهنگی صدا و سیما، تولید محتوای فرهنگی و هنری با هدف انتقال پیام شهیدان جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، راه اندازی پویش «سلام شهید» با هدف دیدار مردم و مسؤولان با خانواده‌های معظم شهدا و همچنین ترغیب مردم به شرکت در این پویش، برگزاری مراسم سراسری «اجلاسیه روز شهید» به صورت همزمان با سراسر کشور، و تجلیل از فرزندان شهید شاغل در بنیاد شهید و استانداری با حضور مسئولان و برگزاری مراسم روز شهید در دفتر امام جمعه شهر زنجان برگزار خواهد شد.

برزگر اضافه کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت والدین شهدایی که در دوران کرونا دار فانی را وداع گفتند، برگزاری مراسم عطرافشانی و گلباران گلزارهای مطهر شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و سالگرد شهید سید علی احمدی زنجانی، عیادت از والدین شهدای بستری در بیمارستان‌ها، برگزاری مراسم شبی با شهیدان در حسینیه‌های شهید استان، انتشار عکس و زندگینامه شهدا با اولویت شهدای استان در سایت داخلی (نوید شاهد و ایثار) و سایر سایت‌ها و فضای مجازی، غرس نهال به یاد 3 هزار و 535 شهید استان با عنوان «هر شهید یک نهال»، برگزاری مسابقه ادبی «نامه‌ای به شهید» در بین دانش‌آموزان جهت بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان و خانواده‌ها از موزه آثار شهدا و ... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهید به شمار می‌رود.

وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و مساعی همه مدیران دستگاه‌ها و خدمتگزاران صدیق در راستای توسعه و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در طول سال خواستار توجه ویژه در فضاسازی و تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌های متولی بویژه سازمان فرهنگی شهرداری و صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها در معرفی روز شهدا شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان روز شهید را یک ظرفیت ملی در راستای معرفی شهدای گرانقدر، عنوان کرد و افزود: باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برنامه‌های گرامیداشت روز شهید مردمی‌تر برگزار شود.

برزگر ضمن تشکر از تلاش همه مدیران دستگاه‌ها و خدمتگزاران صدیق در راستای توسعه و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در طول سال، خواستار توجه ویژه در فضاسازی و تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان فرهنگی شهرداری، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها در معرفی روز شهدا شد و ادامه داد: باید از ظرفیت نهادها و گروه‌های مردمی، هیأت مذهبی، بسیج و تشکل‌های دانش‌آموزی در برگزاری مراسمات، یادواره‌ها و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا استفاده حداکثری داشته باشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار