رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

«امنیت» ره‌آورد تقویت اقتدار نیروهای مسلح است/ تشییع شهدای گمنام نسل جوان را با ماهیت انقلاب اسلامی آشنا می‌کند

حجت‌الاسلام‌ پورخاقان گفت: حفظ و تقویت اقتدار نیروهای مسلح امنیت را به ارمغان می‌آورد چراکه اگر این اقتدار شکسته شود، جامعه روی امنیت را نخواهند دید.
کد خبر: ۶۵۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ - 06March 2024

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: «امنیت» ره‌آورد تقویت اقتدار نیروهای مسلح است/ تشییع شهدای گمنام نسل جوان را با ماهیت انقلاب اسلامی آشنا می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در جلسه شورای اداری شهرستان تربت‌حیدریه، اظهار داشت: موضوع انسداد مرزها یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مجلس شورای اسلامی باید موضوع تأمین بودجه برای این بخش را با جدیت پیگیری کند.

وی متذکر شد: در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مرز وجود دارد که از نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی که حضور مؤثری در کمیسیون برنامه دارند، خواسته می‌شود پیرامون بودجه مورد نیاز این بخش تشریک مساعی کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت اقتدار نیروی مسلح، افزود: اگر این اقتدار شکسته شود، شهروندان روی امنیت را نخواهند دید.

حجت‌الاسلام پورخاقان با بیان اینکه مجلس باید موضوع معیشت مردم را با جدیت دنبال کند، زیرا مردم در فشار به‌سر می‌برند، تصریح کرد: در این بین باید به معیشت کارکنان نیروهای مسلح که جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و امنیت را برای ما تأمین می‌کنند، بیشتر توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به تبعات سوء فرهنگی ناشی از شیوع کرونا در کشور گفت: این‌که به‌چه‌دلیل بوجود آمد و در جهان گسترش پیدا کرد، قضاوت آن به‌عهده افراد خبره حوزه بهداشت است. تأثیرات و تبعات فرهنگی کرونا در کشور ما از زمانی آغاز شد که مدارس را تعطیل کردیم و والدین تلفن همراه هوشمند در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند و این در حالی بود که حتی در انگلیس و فرانسه نیز مدارس تعطیل نشدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح  در ادامه ضمن قدردانی از اعضای شورای تأمین در سراسر کشور، بیان داشت: شوراهای تأمین در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها، از استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند چراکه اعضای نیروهای مسلح و قضایی عضو این شورا، در طول دولت‌های مختلف ثابت بودند و دیگر اعضا با توجه به شناخت و تجربه خوبی که این افراد دارند، همیشه از تجربیات آنها استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام پورخاقان با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین، تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال آن هستند تا مردم ایران و فرزندان این ملت را از درون تهی کنند، اما وقتی شهدا در سراسر کشور تشییع می‌شوند جوانان متوجه می‌شوند که نظام مقدس اسلامی حاصل چه خون‌هایی به‌ناحق ریخته‌شده برای دفاع از خاک و استقلال ایران است.

وی در خصوص موضوع رعایت حجاب گفت: این موضوع باید جدی گرفته شود، چراکه در این کشور اغلب شهدا در وصیت‌نامه خود بر حفظ حجاب اسلامی تأکید داشته‌اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با انتقاد از وضعیت فرهنگی در شهرهای بزرگ، بیان داشت: هرچند در شهری چون تربت‌حیدریه شاهد چنین عارضه‌هایی فرهنگی نیستیم، اما شوربختانه در مرکز استان و پایتخت، صحنه‌هایی می‌بینیم که زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام‌ پورخان از آیین معنوی تشییع شهدای گمنام به‌عنوان یک حرکت خوب و آشنایی نسل جوان و نوجوان با ارزش‌های دفاع مقدس و این‌که این نظام اسلامی بدون تلاش شهدا به‌دست نیامده است، یاد کرد و افزود: تبلیغات دشمن حاکی از مشارکت ۱۳ درصدی بود و حال آن که حضور ۴۲ درصدی مردم در انتخابات نشان از بصیرت و آگاهی آن‌ها دارد. انتخابات برگزار شده است و دوران رقابت‌ها باید جای خود را به رفاقت‌ها بدهد و همه مسئولان برای پیشرفت همه‌جانبه کشور باید تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار