دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب شکوه ملی مردم ایران در رسانه‌های جهان

حضور پرشکوه و گسترده ملت ایران اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بازتاب وسیع و قابل توجهی در رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته است.
کد خبر: ۶۵۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 02March 2024

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- رسول شادمانی؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز گذشته در تهران و سراسر کشور با حضور گسترده مردم ایران اسلامی آغاز شد و با توجه به تمامی حواشی موجود پیرامون این انتخابات و تمامی تلاش‌های و برنامه‌های دشمنان این مرز و بوم در جهت حضور حداقلی در این انتخابات از اهمیت خاص و بسیار ویژه‌ای برخوردار بود.

بر همین اساس هم شاهد بودیم که رسانه‌های داخلی و همچنین رسانه‌های خارجی از همان دقایق اولیه آغاز رأی‌گیری با حضور در شعب مختلف اخذ رأی و مراکز رای‌گیری کار پوشش خبری و تهیه گزارش و عکس و فیلم از حضور مردم در این انتخابات را در دستور کار خود قرار دادند. برخی از رسانه‌های مهم و مطرح منطقه‌ای و بین‌المللی بعد از مشاهده حضور قابل توجه مردم در پای صندوق‌های رأی اقدام به پخش زنده اخبار انتخابات کردند.

شبکه «الجزیره» قطر، در گزارش خود از تهران و از شعب اخذ رای اعلام کرد انتخابات در ایران از امروز صبح جمعه آغاز شده و بیش از ۶۱ میلیون نفر از مردم ایران امکان حضور در این دوره از انتخابات و انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را دارند.

شبکه «المیادین» لبنان، نیز یکی از شبکه‌های خبری بود که با پوشش زنده مراکز و شعب رای‌گیری انتخابات امروز ایران سخنان حضرت امام خامنه‌ای رهبری معظم انقلاب اسلامی را هنگام انداختن رای خویش در صندوق انتخابات را پوشش داده و پخش کردند. المیادین در گزارش خود به سخنان رهبری اشاره کرد و آورد آیت‌الله خامنه‌ای بعد از انداختن رای خود در صندوق از ملت ایران خواست تا در کار‌های نیک از یکدیگر سبقت بگیرند و ابراز امیداوری کرد تا مردم ایران با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای موجب خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان کشور شوند.

شبکه «العهد» عراق، هم با پوشش خبری اخبار مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در کشور به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اعلام کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران صبح امروز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) رای خودشان را به صندوق انداختند.

شبکه «المنار» لبنان، نیز روز جمعه با پوشش تلویزیونی اخبار برگزاری این انتخابات در ایران، توضیحات نسبتا کامل و جامعی را در مورد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در وب‌سایت و همچنین حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را پوشش خبری داده بود و اعلام کرد مردم ایران به پای صندوق‌های رای رفتند تا در انتخابات شرکت کنند و رای خود را برای انتخاب نماینده‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق بیندازند. این شبکه خبری در گزارش خود به این موضوع مهم اشاره کرد که کمیته مرکزی شورای نگهبان نیز برای سلامت این انتخابات نظارت دارد.

خبرگزاری رسمی «عراق» نیز همانند سایر رسانه‌های منطقه‌ای به بازتاب انتخابات ایران پرداخت و اعلام کرد که از صبح امروز جمعه رای‌دهنگان ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای رفتند و حضور قابل توجه و گسترده‌ای در پای صندوق‌های رای داشتند.

خبرگزاری رسمی «کویت» هم در گزرش خبری ویژه خود پیرامون انتخابات ایران اعلام کرد که رای‌گیری برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران از دقایق اولیه صبح امروز جمعه در ۶۰ هزار مرکز رای‌گیری آغاز شده است و مردم در حال رای دادن هستند.

وبسایت «عربی ۲۱» هم یکی دیگر از رسانه‌های خبری مطرح منطقه است که در گزارش خود آورده است که مراکز اخذ رای ایران از صبح امروز جمعه در‌های خود را به روی رای‌دهندگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باز کرده‌اند و مردم ایران نیز از همان دقایق نخست در شعب اخذ رای حضور پیدا کردند.

شبکه تلویزیونی «الاشراق سوشال» عراق دیگر رساه خبری این کشور است که در صفحه کاربری خود عکس‌هایی از حوزه‌های انتخاباتی در شهر‌های مختلف ایران شامل رشت، روستای القار در استان خراسان جنوبی، استان لرستان، استان اراک، شهر‌های شیراز، قزوین، همدان و سنندج منتشر کرد.

روزنامه «الدیار» لبنان رسانه دیگر لبنانی است که به بازتاب انتخابات ایران پرداخته و نوشت که مراکز رای‌گیری در ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز جمعه به روی رای‌دهندگان باز شد و ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر امکان حضور در این دوره از انتخابات را دارند.

خبرگزاری «سانا» سوریه، دیگر رسانه‌های عربی بود که به خبر انتخابات ایران پرداخت و در بخش‌های مختلف خبری خود اعلام کرد که بیش از ۶۱ میلیون ایرانی امکان شرکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را دارند و مراکز اخذ رای از صبح جمعه در‌های خود را به روی رای دهندگان باز کرده‌اند.

شبکه «الحدث» عربستان، نیز برای اینمه از سایر رسانه‌های خبری منطقه عقب نماند در بخش‌های خبری خود اعلام کرد که ایران در‌های ۶۰ هزار حوزه رأی گیری را به روی بیش از ۶۰ میلیون ایرانی برای انتخاب اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باز کرده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، نیز در بخش‌های مختلف خبری خود گزارش‌هایی از آغاز دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور مجلس خبرگان رهبری در ایران را برای مردم و مخاطبان خود منتشر کرده است.

شبکه «روسیا الیوم» هم دیگر رسانه روسیه بود که با انتشار اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران سخنان رهبر انقلاب اسلامی در پای صندوق رای را منتشر کرد.

شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» فرانسه نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به انتخابات روز جمعه در ایران پرداخته است و با انتشار اخبار و گزارش‌هایی انتخابات امسال کشورمان و حضور گسترده و چشمگیر مردم در آن را بازتاب داده است.

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا هم به پوشش اخبار انتخابات کشورمان پرداخت و گزارش داد که رای‌گیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران در جریان است و رای دهندگان از بین ۱۵ هزار نامزد انتخاباتی افراد مورد نظر خود را برای ۲۹۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی ایران انتخاب می‌کنند.

در آخر اینکه، خبرگزاری «یونیوز» نیز با انتشار تصاویری از انتخابات روز جمعه کشور گزارش داد که مردم ایران در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها