دومین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

سردار «مثنوی» گفت: دومین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی است برای معرفی دستاوردهای نظام اسلامی.
کد خبر: ۶۵۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ - 27February 2024

دومین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد انقلاب اسلامی را در همه دوره‌ها معرفی می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، سرتی‍پ دوم پاسدار «مصطفی مثنوی» جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دومین کنگره ملی شهدای استان از سال ۱۴۰۱ شروع شد و با طی کردن نیمی از مسیر با آمادگی کامل به استقبال کنگره ملی شهدا در سال آینده می‌رویم.

سردار مثنوی با بیان اینکه نگاه ما در برگزاری دومین کنگره شهدای استان مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت است، افزود: دومین کنگره شهدای استان محدود به هشت سال دفاع مقدس نیست بلکه فرصتی است که ۴۵ سال انقلاب اسلامی را در همه دوره‌ها و عرصه‌ها را تبلیغ، ترویج و به نسل جوان معرفی کنیم.

جانشین جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «جنگ یک نعمت است» و با بیان اینکه دفاع مقدس به رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی کمک کرده است، گفت: امروز بسیاری از مردم به خصوص جوانان و نوجوانان جنگ را درک نکردند و تصور می‌کنند دفاع مقدس صرفا یک جنگ نظامی و خون ریزی بود در صورتی که دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و اجازه تعرض هیچ حکومتی را به کشور ایران نداد و لذا برگزاری کنگره شهدا کمک می‌کند که این برکات را بیشتر از گذشته در بین مردم با استفاده از برنامه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر تبیین کنیم.

سردار مثنوی به نقش پر افتخار رزمندگان در سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و نصریح کرد: روحیه سلحشوری مردم استان از اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم کشور کهگیلویه و بویراحمد را با همبن نگاه می‌شناسند. 

وی ابراز داشت:مردم استان در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز در قالب کمیته جمع آوری تلاش می‌کنند تا اسناد پالایش و سازماندهی شوند و در حوره دفاع مقدس در بخش‌های مختلف مکتوب، صوتی و تصویری و به شکل تجسمی مجاهدت‌های مردم استان را ثبت کنیم و در بستر این مهم اقناع سازی نسل جوان صورت گیرد و امروز انقلاب اسلامی در حوزه راهبرد نگاری پیرامون رسالت‌های انقلاب اسلامی است و در همه‌ی کشور‌ها ردپای این راهبرد‌ها را می‌بینیم.

سردار مثتوی بیان کرد: کنگره ملی شهدا بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی استان است و این جزء شعار‌های محوری ما در اولین کنگره بود و این شعار را در دومین کنگره نیز تبلیغ و ترویج کردیم و به این جهت بزرگترین رویداد فرهنگی است، چون برکت اصلی این رویداد روح شهدا است و می‌تواند خلأ‌های ما را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی پر می‌کند و همه مردم درعلایق و سلایق مختلف بسیج می‌شوند که در برگزاری این رویداد کمک کنند.

جانشن فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه فضای عمومی استان در گیر هستند و بیش از ۳۵ هزار برنامه را در کنگره ملی تدوین کردیم و از ظرفیت همه بسیج استفاده کردیم و امروز یک بسته بسیار متنوع را در دومین کنگره ملی شهدای استان در حوزه‌های مختلف در قالب ۳۱ کارگروه و کمیته که بخشی از آن فرهنگی و هنری است.

وی گفت: بخشی از برنامه‌ها و اقدامات در حوزه محرومیت زدایی و عام‌المنفعه است که کمیته عمران و خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی برنامه‌های متنوع دارد و گروه‌های جهادی در بستر همین حوزه از روستا‌ها تا شهر‌ها فعالیت می‌کنند و ۲ هزار جهیزیه به نیابت از تعداد شهدای استان به زوج‌های نیازمند اهدا شده است.

سردار مثنوی عنوان کرد: در حوزه ورزش و جوانان برنامه‌های مختلف و جشنواره‌های بومی و محلی، در حوزه پزشکی و سلامت، دانشگاهی و علمی تلاش‌های مؤثری انجام گرفته است. 

وی تعدد اجلاسیه‌ها در دومین کنگره شهدا را نسبت به کنگره اول بیان و خاطرنشان کرد: در این کنگره ۱۷ اجلاسیه برگزار می‌شود که ۷ مورد از این اجلاسیه‌ها متعلق به شهرستان‌ها است و آغاز اجلاسیه‌ها در اردیبهشت سال آینده با برگزاری اجبلسیه ارتش در شهر گچساران برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تالیف و چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب برنامه ریزی شده است که بخشی رونمایی و بخشی چاپ شده است تلاش می‌شود این ۲۰۰ عنوان کتاب تا کنگره ملی شهدا ثبت و ضبط و چاپ شود.

سردار مثنوی افزود: در حوزه مستند نیز ۹۵ سوژه قابل پرداخت شناسایی شده است در این‌میان سوژه‌های جمعی و شخصی نیز بوده است روستایی که تعداد زیادی شهید دارد و یا شهید طیب که چهره‌ای برجسته است از جمله این موارد هستند و ۷۰ مستند در دست تولید است.

وی عنوان کرد: تابلوی شهدا به تعداد ۲ هزار شهید نصب می‌شود و در بحث المان سازی و نامگذاری و دیوار نویسی در استان تلاش می‌کنیم بهتر از گذشته انجام شود و ۱۱ هزار عنوان برنامه ورزشی، جشنواره‌های محلی پیش بنی شده است و ۹۰۰ گروه جهادی به نیابت از شهدا در روستا‌ها و شهر‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار