با حضور استاندار قم برگزار شد؛

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۸۶ شهید محله تولیدداروی قم

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۸۶ شهید خیابان امام خمینی (ره) و محله تولیدداروی قم جمعه شب در آستانه نیمه شعبان در مسجد حضرت، ولی عصر (عج) برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ - 24February 2024

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۸۶ شهید محله تولیدداروی قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بیست و نهمین یادواره گرامیداشت ۸۶ شهید والامقام خیابان امام خمینی (ره) و محله تولیدداروی قم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و قشر‌های مختلف مردم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «احمد فتوحی» جانشین فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس طی سخنانی به بازخوانی و تشریح انگیزه‌های معنوی و الهی و ایثارگری رزمندگان اسلام در اوج سختی‌ها و مشقت‌های عملیات‌های دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی با اشاره به نمونه‌ای از مسئولیت پذیری رزمندگان اسلام نسبت به موضوع مهم انتخابات یادآور شد: نیرو‌های رزمنده در اوج گرمای تیر سال ۱۳۶۴ در مهران و چنگوله و دیگر مناطق، در کنار رزم بی امان با دشمن متجاوز، در انتخابات شرکت می‌کردند و رای خود را به صندوق می‌انداختند و مقاومت خود در برابر دشمن و ایستادگی پای آرمان‌های نظام را بخوبی نشان می‌دادند.

در ادامه، سید محمد آقامیری استاندار قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: شهید، شاهد است و شفاعت می‌کند و خداوند این مقام را به شهدا داده، زیرا با خدا معامله کرده اند.

وی افزود: هر کدام از ما باید یک سرباز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و شاخصه‌های این فرهنگ عاشورایی از جمله ولایت مداری، حجاب و عفاف و .. را در جامعه نشر دهیم.

این مراسم با مرثیه سرایی حسین اردستانی در رثای سید و سالار شهیدان همراه بود؛ در پایان مادر شهیدان والامقام حمید و محسن آبکار به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا، با اهداء شال متبرک حرم سیدالشهدا (ع) و هدایای دیگر، از استاندار قم تجلیل کرد.

مراسم فوق به همت پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری شهیدان آبکار مسجد حضرت، ولی عصر (عج)، حوزه ۱۱ شهید بهشتی ناحیه امام رضا (ع) ترتیب یافته بود و مسئولانی از سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مراکز دیگر در آن حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها