کتاب خاطرات شهدا با عنوان «گل‌های باغ ایمان» رونمایی شد

یادواره ۸۰ شهید محله باغ‌پنبه قم برگزار و از کتاب خاطرات شهدای این محله با عنوان «گل‌های باغ ایمان» رونمایی شد.
کد خبر: ۶۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ - 23February 2024

به رونمایی از کتاب خاطرات شهدا با عنوان «گل‌های باغ ایمان»گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره گرامیداشت بیش از ۸۰ شهید والامقام محله باغ‌پنبه قم برگزار و از کتاب خاطرات شهدای این محله با عنوان «گل‌های باغ ایمان» رونمایی شد.

حجت الاسلام «حمزه محمدی» امام جمعه شهرستان قدس طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: شهدای بزرگوار جانشان را نه فقط برای حفظ خاک بلکه برای حفظ اسلام تقدیم کردند وگرنه به صرفه دفاع از خاک، هیچ ارزشی نداشت، چون در طول دهه‌های قبل از انقلاب، هر بار بخش‌هایی از خاک ایران جدا شد.

وی افزود: حضرت امام (ره) با قیام الهی خویش به دنبال تشکیل حکومت اسلامی در ایران، ترویج بیداری در کشور‌های اسلامی و توجه به معنویت در کل دنیا بودند.

امام جمعه شهرستان قدس با ارائه شواهدی از بیداری مسلمانان در کشور‌های مختلفی همچون نیجریه، ترکیه و ... گفت: خیزش جهانی برای گرویدن به اسلام ناب و مبارزه با استکبار و صهیونیسم، نتیجه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و خون پاک شهیدان است و ان شاءالله این انقلاب با گسترش جبهه مقاومت در جهان به عصر ظهور متصل خواهد شد.

در مراسم فوق، سید حمید سبحانی نماینده گروه همسنگران محله باغ‌پنبه گزارشی از روند برگزاری یادواره بیان کرد؛ همچنین دو سرود از گروه میثاق اجرا شد که دومین سرود، مخصوص شهدای محله باغ‌پنبه بود و برای نخستین بار به اجرا درآمد.

در پایان از کتاب «گل‌های باغ ایمان» خاطرات شهدای محله باغ‌پنبه با حضور احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، سردار غلامرضا جعفری از فرماندهان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، حسین محمدرضایی معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم و جمعی از همرزمان و خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی شد.

همچنین محمدرضا اشعری مقدم گردآورنده کتاب، ضمن بیان خاطراتی از شهدای محله، توضیحاتی پیرامون مدت زمان و نحوه گردآوری مطالب این کتاب مصور ۳۰۰ صفحه‌ای بازگو کرد.

مرثیه سرایی قاسم زاده به یاد سید و سالار شهیدان، پخش کلیپ‌هایی از مرثیه سرایی حاج مولوی و نیز حضور آیت الله تهرانی امام جمعه فقید مسجد محله باغ‌پنبه و نقش وی در ترغیب و تشویق جوانان به حضور در جبهه و تقدیر از نوجوانان فعال در مسائل فرهنگی، از بخش‌های دیگر مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها