در حاشیه جلسه فرماندهان پیشکسوت مطرح شد؛

حیرت فرمانده اسیر تیپ ۱۱۱ ارتش صدام از امتیاز رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی

سردار جعفری در حاشیه جلسه فرماندهان پیشکسوت که در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس برگزار شد، به بیان خاطره‌ چگونگی از اسارت فرمانده تیپ ۱۱۱ ارتش بعث عراق پرداخت.
کد خبر: ۶۵۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ - 20February 2024

خاطره «سردار فتح الله جعفری» از اسارت کاظم عبود فرمانده تیپ ۱۱۱ ارتش بعث عراقبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «فتح‌الله جعفری» فرمانده وقت یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطره‌ای به شرح چگونگی اسارت فرمانده تیپ ۱۱۱ ارتش صدام پرداخت و اظهار داشت: مورخ ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ و در آستانه فتح فاو یکی از فرماندهان عالی‌رتبه بعث عراق به نام «کاظم عبود» فرمانده تیپ ۱۱۱ ارتش بعثی عراق به اسارت رزمندگان اسلام درآمده بود.

سردار جعفری افزود: بنده به اتفاق تعدادی از فرماندهان از جمله آقایان «محسن رفیق‌دوست»، «محسن رضایی»، شهید «منصور ستاری»، «محمد باقری»، «حسن شفیع‌زاده» و شهید «عباس بابایی» داخل قرارگاه در حال صرف ناهار بودیم و این اسیر هم در کنار ما بود.

وی ادامه داد: بشقابی غذا هم که اتفاقا عدس‌پلو بود جلویش گذاشتم. آقای رفیقدوست شروع کرد به معرفی افراد حاضر، به طور مثال گفت محمد باقری استخبارات، فتح‌الله جعفری زرهی و ... حضور فرماندهان ارشد در آن نقطه نزدیک به خط برایش بسیار تعجب برانگیز بود.

سردار جعفری گفت: آقای رفیق‌دوست گفت کجای کاری تازه فرماندهان دیگر ما از جمله «احمد غلامپور»، «مرتضی قربانی»، «علی شمخانی» و «رحیم صفوی» در میدان نبرد و خط مقدم هستند. این مسئله که باعث تعجب و شگفتی این فرمانده ارشد عراقی شده بود نشانه متقنی از شجاعت و رشادت فرماندهان ارشد سپاه اسلام به شمار می‌رود و همانطور که می‌دانید همین رشادت‌ها باعث توفیقات چشمگیری از جمله پیروزی در عملیات والفجر ۸ و فتح فاو شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار