حضور حداکثری، اقتدار ملی/ فرماندار شیراز:

مردم با حضور دوباره خود حماسه‌ای دیگر در انتخابات رقم بزنند

«شیبانی» گفت: امیدواریم انتخابات پیش رو باشکوه و با عظمت همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن باشد و مردم با حضور دوباره خود حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.
کد خبر: ۶۵۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ - 13February 2024
مردم با حضور دوباره خود حماسه‌ای دیگر در انتخابات رقم بزنند /اختصاص ۴ شعبه رای ویژه اقلیت‌های دینی در شیراز و زرقانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «لطف الله شیبانی» فرماندار شهرستان شیراز امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت شهدای استان فارس و تبریک اعیاد شعبانیه، ضمن تقدیر از مردم بابت خلق حماسه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: امیدواریم انتخابات پیش رو باشکوه و با عظمت همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن باشد و مردم با حضور دوباره خود حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.
 
شیبانی با اشاره به اینکه شهرستان‌های شیراز و زرقان دارای یک حوزه انتخابیه است، گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دو شهرستان شیراز و زرقان با ۸۷۵ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد که از میان ۱۲۸ شعبه روستایی، ۴۳ شعبه در شهرستان زرقان و ۴ مربوط به اقلیت‌های مذهبی است.
 
وی افزود: شهرستان شیراز در موضوع انتخابات اقلیت‌های دینی حوزه فرعی از تهران محسوب می‌شود از این رو شعب ویژه کلیمیان، ارامنه جنوب و زرتشتیان پیش بینی شده است همچنین مجموع افراد تایید صلاحیت شهرستان‌های شیراز و زرقان با احتساب کاندیدا‌های انصرافی و یا انتقالی از حوزه انتحابیه شهر شیراز به دیگر نقاط و بالعکس ۳۰۲ نفر هستند که به ۲۵۹ مرد و ۴۳ نفر زن تفکیک می‎شود. 
 
فرماندار شیراز در ادامه به تشریح مشخصات کاندیدا‌های این دوره از انتخابات پرداخت و بیان کرد: تحصیلات کاندیدا‌ها ۱۷ نفر لیسانس، ۲۲۳ نفر فوق لیسانس، ۴۸ نفر دکتر و ۷ نفر حوزوی است و عمده کسانی که راه پیدا نکردند شرایط مندرج در قانون نداشتند همچنین ۳۵ تا ۴۵ سال میانگین سن کاندیدا است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه طبق قانون نامزد‌های انتخاباتی برای ثبت نام باید دارای مدرک فوق لیسانس و سوابق اجرایی باشند، ادامه داد: کسانی که مدرک لیسانس دارند یا ایثارگران یا مدرک آن‌ها معادل سازی شده است و مجاز به ثبت نام شدند. آخرین مهلت زمان تغییر حوزه انتخابیه فردا است از این رو اسامی نهایی اعلام خواهد شد همچنین پیش بینی داریم از کاندیدا‌های موجود از شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت تایید صلاحیت شدند که تغییرات داشته باشیم.
 
شیبانی با اشاره به اینکه تعداد مجموع انصرافی‌های تاکنون و یا تغییر حوزه از شهرستان شیراز و زرقان ۱۲ نفر مرد و یک نفر زن مجموعا ۱۳ نفر بودند، ادامه داد: در انتخابات پیش رو تمهیدات برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت در امنیت و سلامت کامل اتخاذ شده که در هر حوزه انتخابیه در فراخوان با دانشگاه شیراز ۱ نفر دانشجو و ۱ نفر از کارمندان ادارات به عنوان عضو اجرایی شعبه استفاده شده است و ۵ تا ۷ نفر در هر شعبه اخذ رای عوامل اجرایی هستند که غالبا از فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش انتخاب شدند. 
 
وی تصریح کرد: ۳ نفر از اعضای نظارت حضور دارند و اعضای امنیتی هر شعبه بین ۳ تا۴ نفر برای هر شعبه پیش بینی شده تا انتخابات باشکوهی داشته باشیم. بررسی صلاحیت داوطلبی حوزه انتخابیه و یا هیئات اجرایی تمام شرایط قانونی مدنظر بوده و بر اساس استقبال از تمامی گرایش‌های سیاسی پایبند به نظام اسلامی حضور دارند
 
فرماندار شیراز با اشاره به وجود جنب و جوش‌های انتخاباتی در بین مردم شهرستان شیراز و زرقان، تاکید کرد: بسته شدن لیست‌های انتخاباتی نشان از وجود جنب و جوش بین مردم و احزاب دارد همچنین ۸۷۵ گانه تمام صندوق‌ها وضعیت امنیتی عادی دارند و از این جهت امنیت درخصوص برگزاری تمام شعب ما و ۱۴ مرکز انتظامی اتخاذ شده است. 
 
شیبانی درخصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: طبق ماده ۶۳ آیین نامه باید دو هفته قبل از شروع انتخابات جلسه با نمایندگان به اتفاق هییت نظارت داشته باشیم که تخلفات انتخاباتی نیز بیان خواهد شد همچنین در ۴ شهر موجود در شهرستان شیراز و زرقان امکانات دولتی برای در اختیار گذاشتن کاندیدا‌ها احصا شده که ۲۰ سالن و مکان شناسایی شده و تا زمان مشخص شده مکان‌های جلسات انتخاباتی قطعی خواهد شد و در جلسه با کاندیدا‌ها معرفی خواهیم کرد.
 
وی در ادامه تخلف انتخاباتی و تبلیغاتی، خاطرنشان کرد: قانون نوع تخلف و جرائمی که کاندیدا‌ها می‌توانند مرتکب شود، پیش بینی شده و کمیته پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس آن را احصا کردند و به کاندیدا‌ها اعلام می‌کنند همچنین در موارد تخلفی که روی می‌دهد، دادستانی شیراز و کمیته پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ضمن دعوت حضوری از کاندیدا ها، تذکرات لازم را یادآور شدند.
 
فرماندار شیراز با بیان اینکه هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در حال رصد است، بیان کرد: در تمام جلسات وزارت کشور و به صورت مکاتباتی اعلام کردیم که در شهرستان شیراز آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم، اما بر اساس قانون، این موضوع باید توسط وزارت کشور و هیئت نظارت شورای نگهبان توافق شود که نهایتا مجموعه ۴ حوزه انتخابیه آبادان، قم، معابر و رشت مورد توافق قرار گرفت. 
 
این مقام مسئول درخصوص صندوق‌های سیار اخذ رای نیز اظهار داشت: ۱۳۷ صندوق سیار اخذ رای در هر دو شهرستان پیش بینی کردیم و علت این است که در انتخابات گذشته نقاطی بوده که به هر علت هموطنان نتوانستند پای صندوق‌های ثابت رای گیری کنند و پوشش نیز نداشتند بنابراین در این انتخابات تمام نقاط شهرستان پیش بینی شده است.
 
شیبانی با اشاره به نقش فرمانداری در ایجاد شور و نشاط در انتخابات نیز بیان کرد: برای ایجاد شور انتخاباتی، به سمت این رفتیم که مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم را هرچه بیشتر حل کنیم و از روستا‌ها نیز شروع کردیم و توفیقاتی نیز حاصل شده و تنها در شهرستان شیراز سال گذشته ۲۴۰ هزار متر مربع راه‌های روستایی آسفالت شده است و رفع مشکل تنش آبی ۱۵ روستای شهرستان شیراز نیز در دستور کار ویژه قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار