طی سخنانی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان: تولید محتوا در موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیازمند عزم همگانی است

سرهنگ «رشیدی» گفت: همه دستگاه‌ها و همه افرادی که در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند مجدداً باید پای کار بیایند که بتوانیم  برای موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس تولید محتوای داشته باشیم.
کد خبر: ۶۵۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ - 12February 2024

تولید محتوای موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از لرستان  سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز(دوشنبه) در بازدید «احسان یاوری» معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان از موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان با اشاره به وضعیت توپوگرافی این منطقه اظهار داشت: منطقه گردشگری کیو در مجاورت این فضا به عنوان یک مرکز فرهنگی با اتصال پل پیوند با همکاری شهرداری خرم آباد و معاونت عمرانی استانداری لرستان به بزرگترین مرکز فرهنگی کشور در این نقطه تبدیل می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه در این مجموعه امکاناتی، چون دریاچه طبیعی، فضای سبز و دو مجموعه گردشگری و فرهنگی داریم، گفت:از لحاظ فنی در این مجموعه به شیوه معماری اسلامی و کلاسیک کار شده است.

وی با اشاره به اینکه در یکی از طبقات این موزه به‌مناسبت هشت سال دفاع مقدس، هشت گالری داریم، افزود: بناست تصویر نقش‌آفرینانی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم را در این گالری‌ها به نمایش بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان به اینکه یک گالری نیز ویژه تصاویر و آثار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داریم،  تصریح کرد: در طبقات فوقانی گالری‌هایی جداگانه برگرفته از آثار مختلف با موضوعات حضور مردمی در دفاع مقدس داریم.

رشیدی با اشاره  به ۴۶ هزار رزمنده ۶هزار و ۵۵۵ شهید لرستان در دوران دفاع مقدس، متذکر شد: شهر‌های مختلف لرستان در دوران دفاع مقدس ۱۷۶ بار توسط ارتش رژیم بعث عراق بمباران شدند.

وی  ساخت یک ساختمان با این عظمت به عنوان موزه دفاع مقدس را ضروری دانست  و ادامه داد: اکنون به محتوا نیاز داریم، همه دستگاه‌ها و همه افرادی که در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند مجدداً باید پای کار بیایند که بتوانیم  برای این مرکز فرهنگی تولید محتوای داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  خاطر نشان کرد: در حال حاضر موزه دفاع مقدس در چهار استان دیگر تکمیل نشده که مقرر شده است پس از تکمیل این تعداد، هر پنج موزه به صورت همزمان افتتاح شود.

در ادامه «احسان یاوری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ضمن ابراز خرسندی از ساخت چنین مرکز فرهنگی در لرستان، اظهار داشت: این باغ موزه از جدیدترین شاخص‌های موزه در سطح کشور برخوردار و از لحاظ فنی دارای معماری اسلامی و کلاسیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار