معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ترویج احسان نیازمند فرهنگ‌سازی توسط گروه‌های مردمی و خیریه‌ها است

آسوده گفت: ترویج خیر و احسان در جامعه نیازمند گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی توسط گروه‌های مردمی و خیریه‌ها است.
کد خبر: ۶۵۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ - 09February 2024

ترویج خیر و احسان نیازمند فرهنگ‌سازی توسط گروه‌های مردمی و خیریه‌ها است«حبیب‌الله آسوده» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) کمیته امداد تاسیس شد که نشان‌دهنده اهمیت به کرامت انسانی و جلوگیری از فقر بود که این کار از دستاورد‌های نظام مردمی است. 

آسوده با با بیان اینکه حاکمیت وظیفه خدمت‌گذاری به مردم و نیازمندان را دارد، افزود: در کنار حاکمیت و سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد، کمک گروه‌های مردمی مهم و اثرگذار است و بدون مشارکت مردم، امکان پیشرفت امور نیست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: اولین موضوع که باید مورد توجه خیریه‌ها باشد، تلاش برای جلوگیری از ترک تحصیل نیازمندان به خاطر فقر است و اینکه کودک یا نوجوانی به خاطر مشکلات مالی استعداد‌های تحصیلی وی از بین نرود. 

وی اضافه کرد: دومین موضوع، بحث ازدواج است تا پدر و مادری به خاطر تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج فرزندش شرمنده نشود و در این زمینه لازم است از طریق گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی هزینه‌های گزاف ازدواج را کاهش دهیم. 

آسوده با بیان اینکه سومین موضوع  سرپناه و مسکن مناسب برای نیازمندان است، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای اجاره و ودیعه مسکن، لازم است با ورود و فرهنگ‌سازی گرو‌های مردمی و نیکوکاری در جهت جریان‌سازی خیر و احسان و گذشت و ایثار  در سطح جامعه گفتمان‌سازی شود؛ همچنین بحث درمان و سلامت و هزینه‌های آن از دیگر مسائل مهم است که به کمک خیریه‌ها و گروه‌های جهادی نیاز است. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی نیازمندان پنجمین مساله‌ای است که در کنار توزیع بسته‌های معیشتی مورد توجه قرار گیرد و محور خدمات حمایتی به توانمندی خانوار‌ها تغییر پیدا کند. 

وی ادامه داد: ششمین موضوع، فعالیت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است که گروه‌های مردمی و خیریه‌ها باید با ورود به این موضوع مشکلات خانواده‌ها را حل کنند. 

گفت‌وگو: حامد طبیعت‌پور

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار