فرماندار فراشبند:

انقلاب اسلامی تئوری جدایی دین از سیاست را نقض کرد

«وامق» گفت: پدیده انقلاب اسلامی در سال ۵۷ یک پیام اصیل و اساسی برای جهانیان داشت و آن پیام این بود که تئوری سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست را محکوم به فنا و نابودی کرد.
کد خبر: ۶۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 07February 2024
استخوان‌های سکولاریسم توسط انقلاب اسلامی شکسته شدبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «مجید وامق» فرماندار شهرستان فراشبند در آیین افتتاح پروژه گاز رسانی به بخش دهرم اظهار داشت: تئوری سکولاریسم که از قرن ۱۴ میلادی یعنی عصر رنسانس به بعد شکل گرفته و معتقد بود که دین باعث افیون ملت‌ها و حکومت‌هاست و پسرفت جامعه را در بر دارد، با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نقش عملی دین در سیاست و حکومت و پیشروندگی آن در عرصه‌های گوناگون این تفکر را محکوم به شکست و نابودی کرد.
 
فرماندار فراشبند بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اندیشمندان و تئوریسین‌های غربی از جمله پیتر ال برگر کتاب‌ها و مقالاتی را در این زمینه نوشتند که عنوان شده بود؛ در قرن ۲۱ سکولاریزم در جوامع انسانی جایگاهی ندارد و نقش آن افسانه بوده است.
 
وی تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون، در عرصه‌های گوناگون پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد بوده‌ایم که نمونه آن افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح کشور است. این تلاش‌ها و موفقیت‌ها نشات گرفته از تفکر ما می‌توانیم و روحیه خودباوری و خداباوری و مردم باوری است و آنچه ما را به این موفقیت‌های بزرگ نایل کرده است همان تفکر خودآگاهی و خداآگاهی است که بزرگترین ارمغان انقلاب اسلامی برای ملت ایران است. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های خدمت رسانی به مردم منطقه دهرم بود که با اعتبار و بودجه‌ای بالغ بر ۲۲۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار