فرمانده هوانیروز ارتش: سامانه موشکی شفق، نقطه زن و هوشمند است

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی، در برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان گفت: سامانه موشکی شفق، توانایی و برد بلند دارد و با توجه به تهدیدات روز، قابلیت نقطه زن و هوشمند بودن دارد.
کد خبر: ۶۴۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 05February 2024

فرمانده هوانیروز ارتش: سامانه موشکی شفق، نقطه زن و هوشمند استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، در برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان در مورد سامانه موشکی شفق توضیح داد و اظهار داشت: تسلیحاتی که روی وسایل بالگرد‌ها نصب می‌شوند، با توجه به رصد و مطالعه دقیقی که توسط کارشناسان عملیات و اطلاعات انجام می‌شود، توانایی و برد بلند داشته و با توجه به تهدیدات روز، نقطه زن و هوشمند هستند.

همچنین، وی در ادامه در خصوص موشک شفق افزود: این نوع موشک‌ها معمولاً در کشور‌های صاحب سبک خواستی ساخته می‌شوند.

قربانی بیان کرد: ما در آستانه ۴۶ سال تحریم هستیم، به خصوص در بخش نظامی و هوایی، و فشار آورد استکبار جهانی باعث شده است که ناوگان بالگردی عظیمی که بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیا است، زمین گیر شود. اما این ناوگان همچنان توانمندی و ارتقای آماده رزمی بسیار بالایی دارد و تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز برای عملیات روی بالگرد‌ها نصب شده است.

درباره موشک شفق، امیر یوسف قربانی توضیح داد: این موشک بسیار قدرتمند است و نیز در شب و روز قابل شلیک است. با بردی که دارد، می‌تواند چندین هدف مختلف را با بالگرد کبرایی که بر روی موشک‌ها نصب شده، منهدم کند. این موشک یکی از چابک‌ترین موشک‌هایی است که ارتش ایران دارد و در دنیا منحصر به فرد است.

در مورد پروژه سامانه دید در شب، قربانی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه نیز منحصر به فرد است؛ زیرا بالگرد‌های ایران از طلوع خورشید تا غروب خورشید پرواز می‌کردند، اما با این پروژه می‌توانند در شب نیز پرواز کنند و عملیات‌هایی را در شب انجام دهند. این یکی از دستاورد‌های این روز‌های مبارک دهه فجر است.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار