نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دهه فجر به عنوان نگینی درخشان در تاریخ ایران‌زمین است

حجت‌الاسلام نوری گفت: دهه فجر به عنوان نگینی درخشان در تاریخ ایران‌زمین است که باید در قالب هنر به آیندگان معرفی شود.
کد خبر: ۶۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ - 05February 2024

جهاد تبیین منحصر به داخل کشور نیست باید گفتمان انقلاب و نظام اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم/جهاد تبیین مسئولیت و کارکرد هنر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین گشایش نمایشگاه استانی تجسم هنر از بخش‌های شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر که در مجموعه فرهنگی لاله سپاه استان برپا شد با اشاره به این که یک فرهنگ برای ماندگاری باید مسیر‌های پایداری را طی کند، اظهار داشت: ایجاد و پیروی از سنت‌ها در زمره رموز مانایی فرهنگ‌ها است. دین اسلام، فرهنگ انسان سازی و انسان زیستی است که برای پویا ماندن آن نیاز به روش‌ها و سنت‌هایی دارد تا در بین مردم رواج پیدا کند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نهادسازی یکی دیگر از راه‌های ماندگاری دین است. پرداختن به هنر اسلامی و خلق آثاری مبتنی بر ارزش‌های دینی در پایداری و ماندگاری دین اثر بخش است و نقش پر رنگ هنرمندان متعهد در خلق آثاری از این دست ضروری است.

وی ضمن تأکید بر انتقال مفاهیم انقلاب با زبان هنر، عنوان کرد: دهه فجر به عنوان نگینی درخشان در تاریخ ایران‌زمین است که باید در قالب هنر به آیندگان معرفی شود. همه عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و دینی و ... را می‌توان با قالب‌های هنری به جامعه عرضه کرد تا نفوذ و عمق بیشتری در اذهان آحاد جامعه داشته باشد.

نوری گفت: در طول سالیانی که از انقلاب و ثبات نظام اسلامی می‌گذرد حوادث مهمی همچون ۲۲ بهمن، دوران دفاع مقدس که خود گنج عظیمی است و... روی داده که همه این‌ها را می‌توان با زبان هنر به جهانیان و فراتر از مرز‌ها نشان داد و تبیین کرد. جهاد تبیین منحصر به داخل کشور نیست باید با روش‌های مختلف گفتمان انقلاب و نظام اسلامی و مهدویت را به گوش جهانیان برسانیم. جهاد تبیین مسئولیت و کارکرد هنر است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار