در جمع مردم جغتای؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: صبر و مقاومت؛ لازمه حرکت انقلابی/ «شهادت» سند افتخار ملت ایران است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: بیش از ۲۲۰ هزار شهید گلگون کفن ایران اسلامی، عزت و اقتدار را برای این آب و خاک به ارمغان آوردند؛ بر همین اساس شهادت اوج عزت و سند افتخار آن‌ها است.
کد خبر: ۶۴۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ - 04February 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: شهادت سند افتخار ملت ایران است/ انقلاب اسلامی؛ فاتح قلوب ملت‌ها/ صبر و مقاومت، لازم حرکت انقلابیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست بصیرتی که به مناسبت چهل و ‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع جغتای برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهیدان و فجرآفرینان، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در طول ۴۵ سال حیات طیبه انقلاب اسلامی حتی یک روز هم فارغ از دشمنی‌های استکبار نبوده‌اند چراکه آن‌ها می‌خواستند آزاد و مستقل زندگی کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، ملت ایران را از زیر بار ستم رژیم پهلوی بیرون آورد و شعار «هیهات من الذله» سید و سالار شهیدان، فرمول زندگی آن‌ها شد و اینگونه بود که انقلاب به ملت ایران هویت بخشید و این افتخار را داد که مستقل زندگی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: به کوری چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی،  انقلاب اسلامی در جای‌جای جهان امید و پناه مستضعفان شده است و در اوج اقتدار و کارآمدی، ۴۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد اما در مقابل، نظام سلطه با وحشت شاهد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در منطقه است.

خوداتکایی رمز پیروزی جهان اسلام

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت خواب راحت را از دیدگان نظام سلطه گرفته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ملت‌های دنیا آموخت که اگر می‌خواهند آزاد و عزیز باشند و کرامت آن‌ها حفظ شود باید روی پای خود بایستند و برای تحقق این مهم باید هزینه بدهند. امروز مردم غزه که مورد تهاجم سنگین رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته‌اند با تقدیم ۲۵ هزار شهید، هزینه عزت و آزادگی خود را می‌دهند، البته جمهوری اسلامی از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی شهید داده و این روند تا امروز ادامه دارد.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: شهادت اوج عزت ملت ایران اسلامی و سند افتخار آن‌ها است. بیش از ۲۲۰ هزار شهید گلگون کفن این آب و خاک، عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی با قدرت، اهداف خود را به پیش می‌برد و با سرعت قلب ملت‌ها را فتح می‌کند؛ بر همین اساس باید به داشته‌های ایمانی خود افتخار کنیم و برای دستیابی به آنچه نداریم تلاش کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با بیان اینکه باید در زندگی بر مدار قناعت، سازندگی و تلاش حرکت کرد و مسئولین نظام مقدس اسلامی هم بایستی از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند، افزود: ضروری است که نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نقشه راه و نسخه روزآمد تداوم انقلاب است و در آن اهداف، بایدها و اولویت‌های این مسیر مششخص شده، توجه ویژه داشته باشیم.

مجاهدت و خدمت؛ نسخه جمهوری اسلامی برای ملت‌های دربند

این مقام مسئول تاکید کرد: مسیر عزت ایران اسلامی همچون گذشته از مسیر جهاد در عرصه‌های مختلف می‌گذرد. برای بیان مطالبات و صیانت از داشته‌های ایمانی خود باید تلاش و مجاهدت کنیم. نسخه جمهوری اسلامی برای سایر ملت‌ها این است که تلاش و خدمت کنند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات جهاد است. دشمن با صد زبان به دنبال القای این شبهه است که حضور مردم در انتخابات تاثیری ندارد و در این راستا اتهام می‌زنند تا مسئولین خدوم را کنار بگذارند. امامین انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات را حق یکایک ایرانیان و تکلیف شرعی دانسته و می‌دانند و شهدای والامقام نیز همواره بر آن تاکید داشتند؛ بر همین اساس انتخابات باید پرشور با مشارکت حداکثری در اوج سلامت با رقابت سالم همه نامزدهای انتخاباتی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان باید این آرزو را به گور ببرند که مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت سیاسی‌شان کمرنگ خواهد بود، در ادامه ابراز داشت: امروز با افتخار این حقیقت را اعلام می‌کنیم که تمام خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی منتخب مردم هستند و هیچ قدرتی در این عرصه حق دخالت ندارد. برای قدرشناسی از انقلاب اسلامی و تداوم مسیری که شهدا پیش روی ما قرار دادند باید با قدرت و اقتدار همه ظرفیت‌ها را برای مشارکت حداکثری مردم در این جهاد سیاسی بسیج کنیم.

انسجام کشورهای محور مقاومت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کسانی که «شعار نه غزه نه لبنان» را سر می‌دادند هیچ نقشی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نداشتند، گفت: بر اساس احکام اسلامی اگر مسلمانی فریاد کمک سر داد و اجابت نکردید مسلمان نیستید. جمهوری اسلامی سال‌ها است که به جبهه مقاومت آموخته که برای مقابله و رویارویی با نظام سلطه و ایادی آن باید توان دفاعی خود را ارتقا دهند و به این منظور شهید سلیمانی دست آن‌ها را پر کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دفاع از مظلوم وظیفه شرعی و انقلابی است، ادامه داد: بعد از گذشت 120 روز از عملیات طوفان‌الاقصی، مردم مظلوم غزه با قدرت از خود دفاع می‌کنند. امروز شاهد انسجام و اتحاد بین کشورهای محور مقاومت از جمله یمن، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان هستیم و به عنوان ید واحده اهداف مشترک خود را دنبال می‌کنند. امت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور پرشور در راهپیمای ۲۲ بهمن و سر دادن شعارهای مشترک، بر موازین و مبانی مشترک خود با امت اسلام پافشاری خواهد کرد.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی پرچم عزت امت اسلام را برافراشته نگه داشته و با به چالش کشیدن ابهت جهانخواران لباس ذلت به تن آن‌ها پوشانده چراکه آمریکایی‌ها در طول تاریخ به یاد ندارند که اینقدر تحقیر شده باشند و یا صهیونیست‌ها معترف هستند که از ابتدای تشکیل دولت غاصب صهیونیست تاکنونی، چنین سیلی نخورده‌اند.

صبر، مقاومت و تلاش لازمه حرکت انقلابی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: هرچه در توان دارید برای رهایی مظلومین و مستضعفین از بند مستکبرین عالم دعا کنید و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

این مقام مسئول در تکمیل سخنان خود بیان داشت: به عنوان سرباز فداکار نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارادت بورزید و در اجرای تدابیر و تاکیدات ایشان اهتمام داشته باشید چراکه مسیر عزت ایران اسلامی از مسیر اطاعت از امام جامعه می‌گذرد؛ بر همین اساس تا مادامی که در این طریق باشیم عزیز هستیم اما اگر دست از اطاعت ولی فقیه برداریم، ذلیل خواهیم شد.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: در مسیر حرکت انقلابی‌مان باید صبر توام با تلاش و ایستادگی داشته باشیم و با ارتقای سطح دانش و آگاهی خود بر مدار حق ثابت قدم بمانیم و با بالابردن سطح بصیرت و معرفت دینی خود پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها