فیلم/ شهید ستاری: بیعت همافران با امام، موجب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد

امیر سرلشکر شهید منصور ستاری گفته است: نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ روزی بود که علناً پرسنل نیروی هوایی با حضرت امام بیعت کردند و همین بیعت شروعی بود برای این‌که کلاً و به‌سرعت انقلاب به پیروزی برسد و قطعاً تأثیر بسیار زیادی در پیروزی انقلاب داشت.
کد خبر: ۶۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱ - 08February 2024

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، «شما از طاغوت گسستید و امروز از سربازان امام زمان (عج) هستید»؛ این جمله را حضرت امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ خطاب به همافران نیروی هوایی فرمودند؛ همافرانی که با لباس نظامی به مدرسه علوی آمده بودند تا با امام خود بییعت کنند.

نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، صد‌ها نفر از دلیرمردان نیروی هوایی که باور به ارزش‌های اسلامی و خواسته‌های به‌حق مردم داشتند و این امر در ضمیرشان ریشه دوانده بود، در نمایش حماسی، با موج توفنده مردم به‌پاخاسته ایران هم‌آوا شدند و با حضور در اقامت‌گاه کاروان‌سالار انقلاب اسلامی، با ایشان دیدار و بیعت کردند که این اقدام ارزشی، موجب برهم خوردن معادلات جهانی شد و در کمترین زمان، تمامی موانع سر راه پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شد. (بیشتر بخوانید)

این اقدام تاریخی دلیرمردان نیروی هوایی ارتش، موجب شد تا به پاس ثبت حماسه ارزشمند آن‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، ۱۹ بهمن در تقویم ملی به‌عنوان «روز نیروی هوایی» شناخته شود؛ از این رو، شاهدیم که هر ساله در این روز، دلاورمردان نیروی هوایی با فرمانده معظم کل قوا دیدار می‌کنند. این دیدار‌ها در دوران حیات پربرکت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران (ره)، با ایشان صورت می‌گرفت و در دوران رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز این دیدار هرساله صورت می‌گیرد.

فیلم/ شهید ستاری: بیعت همافران با امام، موجب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد

در همین راستا، فیلمی از دیدار دلاورمردان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۶ با امام خمینی (ره) به یادگار مانده است که امیر سرلشکر شهید «منصور ستاری» در این دیدار، قبل از ورود بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به حسینیه جماران در مصاحبه‌ای، به روایت حضور خود در حماسه بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش به حضرت امام خمینی (ره) و تأثیر این اقدام انقلابی دلاورمردان نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در این خصوص، می‌پردازد که در ادامه، متن و فیلم این مصاحبه را مشاهده می‌کنید:

شنوندگان عزیز تیمسار ستاری هم‌اکنون به حسینیه آمده‌اند. اجازه فرمایید تا امام امت به حسینیه می‌آیند و چشم ما به دیدارشان روشن می‌شود، گفتگو کوتاهی را خدمت‌شان باشیم. تیمسار اگر ممکن است جنابعالی بفرمایید ۹ سال پیش در چنین روزی، نوزدهم بهمن شما خودتان کجا بودید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. من آن‌موقع دانشجو بودم و همراه با دانشجویان در کلیه این مسائل و تظاهراتی که در این زمینه بود، شرکت می‌کردیم و این روزی است که پرسنل نیروی هوایی، جمع‌شان با لباس فرم برای بیعت با حضرت امام در محضرشان حاضر شدند و برای همان، این روز را روز نیروی هوایی ما نامیدیم و هرسال در خدمت حضرت امام هستیم و گرامی داشتی هست از این روز بزرگ.

اقدام انقلابی آن‌روز برادران نیروی هوایی، فکر می‌کنید تا چه اندازه در پیروزی انقلاب و تسریع آن کمک کرد؟

این حرکتی بود که از ماه‌های قبل از آن، به رهبری حضرت امام در کل ارتش شروع شده بود و این‌جا (نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷) روزی بود که علناً پرسنل نیروی هوایی بیعت کردند با حضرت امام، و همین این [بیعت] شروعی بود برای این‌که کلاً و به‌سرعت انقلاب به پیروزی برسد و قطعاً تأثیر بسیار زیادی در پیروزی انقلاب داشت.

مهم‌ترین تحولاتی که در نیروی هوایی، در این چندسال به‌عمل آمده را شما چطور ارزیابی می‌فرمایید؟

نیروی هوایی یک نیروی متحول است و هرسال در تحول است و تغییرات همیشه هست و الحمدلله وضع به‌خوبی و خوشی...

خیلی متشکرم؛ شنوندگان عزیز، هم‌اکنون برپا داده شد. برادران عزیز میهمان ما به پا خاستند. شور و شعف در چشم‌های همه حاضران در حسینیه جماران موج می‌زند. همه بی‌صبرانه انتظار دیدار حضرت امام را دارند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار