ارتش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران؛ پشتوانه امنیت و استقلال کشور

در محل فرماندهی آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی در ویژه برنامه مشترک «در مسیر انقلاب» رادیو جوان و تهران با امیر سرتیپ آرام و امیر سرتیپ رودباری رئیس دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز سیزدهم بهمن گفت‌وگو شد.
کد خبر: ۶۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 03February 2024

ارتش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران؛ پشتوانه امنیت و استقلال کشوربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ آرام از محل فرماندهی آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی، در ویژه برنامه «مسیر انقلاب» رادیو جوان و تهران بیان کرد: امام همیشه می‌فرمودند: "ما می‌توانیم"و الان آن می‌توانیم در تک تک پروژه‌ها و مسائلی که در ایران حل شده، قرار گرفته است که در طول سال‌ها، ما روز‌هایی بسیار سختی را در این مملکت گذرانده‌ایم و توانستیم بر روی پای خود بایستیم و ماندن روی پای خود، داشتن استقلال، زیر بار نرفتن و ماندن، نتیجه این توانایی‌ها است.

وی در خصوص ارتش نیروی هوایی توضیح داد: نیروی هوایی ارتش در زمان انقلاب، با بسیاری از شیطنت‌های جهانی مواجه شدند و همچنین کسانی که از همان روز‌های اول جنگ و یا قبل از آن قصد داشتند کمر این سازمان و این مملکت را بشکنند. او به کودتای نقاب اشاره کرد که در حقیقت نقشه‌هایی برای شکستن این نیرو داشتند.

همچنین، امیر سرتیپ رودباری رئیس دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای قدمتی بالاست، تقریبا به یک قرن می‌رسد و این فرهنگ غنی از آن فرهنگ غنی که در بین نیروی هوایی و آحاد کارکنان نیروی هوایی نیز وجود دارد منتقل شده و به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ، با اوج بعضی از اقدامات خاص مواجه شدیم، مثلاً در برهه‌ای ما در اوج شعر و هنر و سخن قرار داشتیم و در قرن بیستم، در اوج جوان مردانی بودیم که ۸ سال دفاع مقدس ما، بخشی از این تاریخ بود و این فرهنگ غنی به نسل جوان و نسل فعلی منتقل شده است و باید بگوییم که این فرهنگ غنی جزء مؤلفه‌های اساسی قدرت و اعتبار کشور ماست.

رئیس دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در شروع جنگ بسیاری از مردم احساس می‌کردند که نیروی هوایی نمی‌تواند! و همه مردم مشاهده کردند که ما توانستیم و سرنوشت جنگ را تغییر دادیم و هم اکنون نیز بسیاری معتقد هستند که با این وضعیتی که هواپیما مرتبط به ۴۰ سال گذشته است، این اقتدار هوایی به چه صورت است؟! همین که هواپیما از زمین بر می‌خیزد، این نشان می‌دهد که هواپیما کاملا سالم است و کلیه تجهیزات آن آمادگی پرواز، عملیات و مأموریت‌های مختلف نیروی هوایی را دارد.

وی در پایان افزود: چنانچه که مطلع هستید که در بحران‌های مختلف، نیروی هوایی توانسته است نقش خودش را ایفا کند و یکی از اقدامات بسیار مهمی که نیروی هوایی داشته است؛ اورهال کامل این هواپیما است و بسیاری از کشورها، نیازمند این علم در بخش نیروی هوایی هستند و در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین، کشور عزیزمان جزء کشور‌های مقتدر است که نیروی هوایی نقش بسیاری در این حوزه داشته است.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها