نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات نمونه شکرگزاری از خداوند بابت انقلاب اسلامی است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: نمونه‌های شکر خداوند بابت انقلاب اسلامی حضور گسترده در یوم الله ۲۲بهمن و برگزاری جشن مردمی در این دهه و حضور حداکثری در انتخابات ۱۱‌ اسفند پای صندوق‌های رأی است.
کد خبر: ۶۴۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ - 02February 2024

نابودی اسرائیل نزدیک است/ حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات نمونه شکرگزاری از خداوند بابت انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: قهرمان و شجاع‌ترین انسان‌ها کسی است که بتواند در مقابل هوای نفس خودش بایستد و بر خودش غالب شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو  و گرامیداشت روز فناوری فضایی افزود: در دو هفته گذشته ما یک ماهواره ثریا با ماهواره‌بر خودمان و چند روز قبل هم سه ماهواره دیگر فرستادیم، ثریا در مدار ۷۵۰ و سه ماهواره دیگر در مدار ۴۵۰ کیلومتری و این دستاورد به برکت انقلاب اسلامی است.  

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خدمات آن‌ها تشکر کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در روز تالاب‌ها نیز  قرار داریم، اضافه کرد: در کشور ۲۴ تالاب ثبت جهانی شده که تالاب میانکاله و تالاب فریدونکنار در مازندران قرار دارند، تالاب‌ها نقش مهمی از نظر زیست‌محیطی و گردشگری دارند و ما باید این‌ها را به‌عنوان سرمایه‌های ملی حفظ کنیم.

این مسئول بیان کرد: تالاب‌ها در این خشکسالی‌ها مواجه با کم آبی هستند، اما مدیریت منابع آبی ما مقداری ضعیف است وگرنه در مازندران ۱۴ میلیارد مترمکعب نزولات آسمانی داریم که دو سوم آن تبخیر می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان باید فکری به حال آن کنند، تبخیر را به تقطیر تبدیل کنند، از یک سوم باقیمانده حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب دوباره به دریا برمی‌گردد یعنی مدیریت ضعیف مهار روان‌آبها.

امام جمعه ساری خواستار لایروبی آب بندان‌ها، به پایان رساندن سد‌های گلورد، هراز و زارم‌رود و مهار آب‌های سطحی شد و گفت: حدود ۴۰ هزار هکتار زمین در سال گذشته دچار خشکسالی شده شاید حدود ۶۹ هزار هکتار از خشکسالی آسیب دیده، خدا باران را فرستاده ما باید بتوانیم آن‌ها را حفظ کرده و استفاده کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: پسماند، آب و تالاب مجموعه‌ای به هم پیوسته هستند، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و محیط زیست باید در رابطه با این مسائل مدیریت درستی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به مشکلات پسماند در استان، افزود: زباله‌سوز ساری هر چه زودتر باید تمام شود، زباله‌سوز نوشهر که مشغول فعالیت است تصفیه‌خانه‌اش ضعیف است شاید هم فعال نباشد، هر روز ۶۰ متر مکعب از شیرابه وارد منابع آبی زیرزمین و رودخانه‌ها می‌شود که باید فکری کنند.

وی اعلام کرد: الحمدالله در این دهه مبارک فجر خبر خوشحال کننده‌ای از سربازان گمنام وزارت اطلاعات داریم که به یک دستاورد بسیار مهمی رسیدند، شبکه‌های گسترده جاسوسی و تروریستی در آمریکا، اروپا و منطقه شناسایی شده است، این عیدی است که خدای بزرگ برای دهه فجر به ما داده است.

آیت الله محمدی لائینی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد: فرمودند مردی از اهل قم قیام و دعوت به حق می‌کند و مردمی دور آن جمع می‌شوند که با صلابت و شجاع همچون پاره‌های آهن هستند، قطعا یکی از مصادیقش تا اینجای تاریخ حضرت امام راحل همان مرد اهل قم است که در سال ۱۳۴۲ دعوتش به حق برخاسته و در سال ۱۳۵۷ دوباره این فریاد را سر داده و مردم باوفای ایران دورش جمع شدند و این انقلاب شکوهمند به پیروزی رسیده که واقعا باید خدا را به این نعمت شکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: نمونه‌های شکر خداوند بابت انقلاب اسلامی حضور گسترده در یوم الله ۲۲بهمن و برگزاری جشن مردمی در این دهه و حضور حداکثری در انتخابات ۱۱‌ اسفند پای صندوق‌های رأی است و عدم حضور ناشکری است.

امام جمعه ساری افزود: خدمات و زحماتی به حق انجام گرفته، حال ما کاستی‌ها را نباید حجابی برای ندیدن خدمات بدانیم، در همین دهه بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان پروژه‌ها افتتاح و دو هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود که به برکات انقلاب اسلامی است.

این مسئول خطاب به مسئولان و دولتمردان گفت: شایستگی این ملت برای خدمت‌رسانی بیش از اینهاست، نباید مشکلاتی را شاهد باشیم، میز‌های خدمت برپا می‌شد این میز‌ها دو رو دارد یکی خدمت، اما دیگری این است که خدای ناخواسته دستگاه‌های مربوطه در روال روزمره اداری خود ضعف دارند وگرنه اگر در تایم اداری کار خوب انجام شود دلیلی ندارد که طرف به اینجا مراجعه کند، امیدواریم مدیریت‌ها قوی‌تر و مسئولانه‌تر باشد.  

وی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ابوطالب بیان کرد: این شخصیت مومن و موحد بود دیگران به خاطر بغضی که به علی (ع) دارند می‌خواهند ایشان را مشرک خطاب کنند که به خاطر حفظ پیغمبر مصلحت بود که سکوت کند و متکفل پیامبر باشد، برای روح ایشان آرزوی رحمت و مغرفت داریم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به سالروز فتح خیبر به‌وسیله علی (ع)، عنوان کرد: امروز هم خیبر‌هایی داریم، سرزمین اشغال شده فلسطین تبدیل به خیبر دیگری شده، ما اینجا تاکید می‌کنیم که اشغالگران نابود خواهند شد و قلعه آن‌ها یعنی فلسطین اشغالی قطعا آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار