مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبرداد؛

ضرورت چاپ دانش نامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک سند راهبردی

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: دانش نامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک اثر فاخر و ماندگار و به عنوان یک سند راهبردی برای دسترسی نسل حاضر و آینده چاپ و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ - 31January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی بررسی آخرین اقدامات مقالات گروه نظامی و جغرافیایی و راه اندازی کارگروه‌های تخصصی ثبت و ضبط نقش معاونت‌ها، رده‌ها و واحد‌های تیپ ۴۸ فتح در دوران دفاع مقدس با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و سرتیپ دوم پاسدار «حسن حکمتیان راز» فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک ماه رجب و دهه مبارکه فجر اظهار داشت: تیپ ۴۸ از یگان‌های نقش آفرین در دوران دفاع مقدس بود و در عملیات‌های مختلف با وجود فرماندهانی که قوت قلب رزمندگان بودند موفقیت‌های زیادی کسب می‌کرد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سابقه حضور رزمندگان استان در دفاع مقدس علاوه برحضور مقتدرانه در کردستان سال  ۱۳۵۸که بعضاً با سلاح شخصی انجام شد، به سال ۱۳۵۹ بر می‌گردد که در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر پنج شهید والامقام ازاستان کهگیلویه وبویراحمد تقدیم نظام اسلامی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در نوشتن دانش نامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از همه ظرفیت‌ها اقدام شود، گفت: با وقت گذاشتن بر روی دانش نامه یک اثر فاخر و ماندگار در شأن استان که به عنوان یک سند راهبردی برای دسترسی نسل حاضر و آینده باشد، تهیه وچاپ شود.

خواست خدایی، ضمن تشکر وسپاس از تدابیر واقدامات بسیار خوب سردار حکمتیان، هیئت رئیسه، اعضاءشورای فرماندهی و رزمندگان جان برکف تیپ فاتح ۴۸ فتح در رابطه با ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت، تأکید کرد: انشاءالله در ثبت برنامه‌ها در سامانه «سادم» اقدامات شایسته صورت پذیرد.

 وی یکی از برنامه‌ها در ثبت نقش استان در دفاع مقدس تشکیل کار گروه‌های تخصصی رده‌های فعال در دفاع مقدس باحضور فرماندهان ومدیران آن دوران پر افتخار و فرماندهان ومدیران فعلی می‌باشد که با یاری خداوند متعال وباهمکاری ومحوریت تیپ فاتح ۴۸ فتح درآینده نزدیک انجام شود.

سردار سرتی‍پ دوم پاسدار «حسن حکمتیان راز» فرمانده تیپ ۴ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با ابراز خرسندی از برنامه‌های ارزشمند اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد، ضمن آمادگی برای همکاری در تهیه دانشنامه استان بیان کرد: ان شاء الله عملکرد تیپ در دوران دفاع مقدس و اقدامات بعد از دفاع مقدس در زمینه‌های مرزداری، نقش روحانیت، کرونا، خدمات‌رسانی در مناطق محروم و... تا به امروز را قصد داریم در قالب کتاب چاپ و منتشر کنیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و تیپ ۴۸ فتح این استان منعقد شد.

ضرورت چاپ دانش نامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک سند راهبردی

ضرورت چاپ دانش نامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک سند راهبردی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار