استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

«احمدزاده» گفت: ۹۰ هزار میلیارد ریال طرح همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ - 31January 2024

سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد،«سید علی احمدزاده» استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، شامگاه (سه شنبه) در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دهه فجر امسال ۶۱۹ طرح در استان افتتاح و ۶۰ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

احمدزاده افزود: پل شهید طیب، بیمارستان سوانح سوختگی یاسوج، احداث باند دوم جاده یاسوج به سمیرم محدوده روستای سمرون، زیرسازی و آسفالت معابر روستای سروک و کمربندی یاسوج (قطعه دوم) از مهمترین طرح‌هایی است که براساس برنامه ریزی دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌های دولت برای رفع محرومیت‌ها گفت: در بسیاری از مناطق استان احداث پل‌ها بسیار ضروری بوده که از روز‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم نسبت به تخصیص اعتبار برای این پل‌ها اقدام شد و این پروژه‌ها فعال هستند و تعدادی هم به زودی افتتاح می‌شوند.

وی ضمن بیان سختی‌هایی که مردم برخی مناطق استان در عبور از رودخانه‌ها داشته اند که در بسیاری موارد منجر به قطع عضو یا سقوط به رودخانه و مرگ آنان شده تصریح کرد: کاهش مشکلاتی که بر اثر ضعف زیرساخت‌ها در برخی نقاط استان وجود دارد از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم است.

احمدزاده با یادآوری اینکه براساس قانون دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه ایثار و شهادت هزینه کنند عنوان کرد: در برخی موارد انحراف‌هایی از هزینه کرد بودجه‌های مذکور گزارش شده که پذیرفتنی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تجهیز بیمارستان اعصاب و روان سلمان در شهر یاسوج به یک دستگاه آمبولانس پس از سال‌ها انتظار از جمله اقدام‌های انجام شده برای خدمات رسانی بهتر به جانبازان استان در دولت سیزدهم است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۱۰۰ دیدار چهره به چهره با خانواده‌های شهید و ایثارگر استان در محل سکونت، بیمارستان و اداره بنیاد شهید برای دریافت درخواست‌ها و انتظارات آنان انجام گرفته است که نشان دهنده اهتمام دولت به مقوله رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگر استان است.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات مطلوب به والدین شهدا از برنامه‌های جدی دولت است.

این مسئول ادامه داد: از یک سال گذشته تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی قبور شهدای استان هزینه شده است.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ۵۲۴ گلزار شهدای استان حدود ۵۰۰ مورد آن ساماندهی شده است، گفت: امید است تا پایان سال جاری ساماندهی قبور شهدا به پایان برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار