رایزنی فرهنگی ایران در مالزی میزبان «نخستین میزگرد تخصصی افزایش توان اقتصادی در کشورهای اسلامی»

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به برگزاری نخستین میزگرد تخصصی افزایش توان اقتصادی در کشور های اسلامی"، گفت: نمایندگان کشورهای عراق، مالزی و ترکیه در این نشست حضور دارند.
کد خبر: ۶۴۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ - 28January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حبیب رضا ارزانی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با ترسیم و تبیین نظام اقتصادی از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: اسلام در بحث گسترش، توسعه و تعادل اقتصادی به مفاهیم همچون دانش، مدیریت، کار، اتّکا به الگوى مصرف صحیح و مناسب، برنامه ریزىِ هدفمند و درست و انفاق معتقد است. 

 وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های وبیناری حفظ هویت جوان مسلمان، گفت: در همین راستا میزگرد تخصصی افزایش توان اقتصادی در کشور‌های مسلمان به میزبانی ایران در روز ۳۰ ژانویه ۲۲۰۴ مصادف با ۱۰ بهمن در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار می‌شود. 

ارزانی به کشور‌های شرکت کننده در این میزگرد اشاره کرد و افزود: اندیشمندان، اساتید و رایزانان فرهنگی کشور‌های ترکیه، عراق، مالزی و ایران در این نشست حضور دارند. 

وی با اشاره به سخنرانی دکتر حسلیندا عبدالله از مرکز مطالعات اجتماعی دانشگاه ایپساس مالزی، گفت: رایزن دینی کشور ترکیه هم در این میزگرد تخصصی حضور دارند و سخنرانان درخصوص راهکاری‌های رسیدن به توان اقتصادی در کشور‌های مسلمان دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان می‌کنند. 

رایزنی فرهنگی ایران در مالزی میزبان «نخستین میزگرد تخصصی افزایش توان اقتصادی در کشورهای اسلامی»
 ارزانی، گفت: سعی داریم برای رسیدن به یک اجماع فکری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر کشور‌ها هم دعوت کنیم که در سلسله نشست‌های حفظ هویت جوان مسلمان شرکت کنند. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، یادآور شد: ارائه الگو‌های صحیح توسعه و پیشرفت اقتصادی، زمینه سازی تحکیم روابط اقتصادی در کشور‌های اسلامی، احیای هویت جوان مسلمان در زمینه‌های مختلف فردی از اهداف این نشست است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار