مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری:

شعر انقلاب، شعر موضع‌مند است/ شب‌های شعر انقلاب در پنج استان برگزار می‌شود

عرفان‌پور با تاکید براینکه شعر انقلاب، شعر موضع‌مند است و شعر موضوع نیست، گفت: شب‌های شعر انقلاب در پنج استان تبریز، البرز، لرستان، کرمان و قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 28January 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری پنجمین دوره «شب‌های شعر انقلاب» درآستانه دهه مبارک فجر، با حضور «میلاد عرفان‌پور» مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی، «محمود حبیبی‌کسبی» مدیر دفتر ادبیات عاشورایی، «هادی جان‌فدا» دبیر مجمع شاعران اهل بیت(ع) و «علی داوودی» و «احمد بابایی» از شاعران آیینی کشور در حوزه هنری برگزار شد.

عرفان‌پور: شعر انقلاب، شعر موضع‌مند است

در ابتدا، میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری با بیان اینکه رویداد «شب‌های شعر انقلاب» با همدلی و همراهی حوزه هنری و مجمع شاعران اهل بیت(ع) پایه‌گذاری و برگزار شده است که در دوره‌های مختلف مجموعه‌های دیگری به آن کمک کرده‌اند، اظهار داشت: برگزاری رویداد شب‌های شعر انقلاب با همراهی مجموعه‌های دیگر زمینه‌ساز یک اتفاق بزرگ برای ادبیات و شعر انقلاب اسلامی شده است. در این رویداد به نوعی یک اتفاق ملی و فراتر از سطح استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی به تعریف شعر انقلاب پرداخت و با بیان اینکه مراد ما از شعر انقلاب، شعری است که دایره وسیعی از انقلاب اسلامی دارد، گفت: شعر انقلاب محدودی به شعر‌های سیاسی و تاریخی نیست بلکه حوزه‌های مختلف موضوعی را دربرمی‌گیرد. در این شعر موضع انقلاب مهم است و اشعار مختلف شامل موضوعات عاشقانه؛ اجتماعی که موضع‌مند می‌باشند را شامل می‌شود لذا در این مسئله موضوع شعر هم نیست بلکه باید شعر دارای موضع باشد.

مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری تصریح کرد: ما در حوزه هنری با کمک مجمع شاعران اهل بیت(ع) درحال تدارک اتفاقات نویی هستیم و تلاش کرده‌ایم بیشتر به بُعد آفرینش بپردازیم و بودجه و توان را کمتر به کار‌های کلیشه‌ای هدایت کنیم و بنای برگزاری شب شعر نداریم اما تنها شب‌های شعر انقلاب بخاطر اینکه به یک هویت تبدیل شده است، برای ما مهم است و در برگزاری آن اهتمام داریم.

عرفان‌پور با بیان اینکه شب‌های شعر انقلاب در پنج استان کشور برگزار می‌شود، گفت: شب‌های شعر انقلاب در پنج استان تبریز، البرز، لرستان، کرمان و قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار