یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

همبستگی کشورهای اسلامی؛ خلع ید رژیم جعلی

طبق سخنان موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند تا پیروزی مردم غزه در این جنگ نابرابر قطعی شود.
کد خبر: ۶۴۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴ - 24January 2024

.گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ امروز که دنیا در حال نظاره تداوم نسل‌کشی، جنایت و جنگ نابرابر در غزه است؛ استراتژی جنگ رژیم صهیونیستی آن را بر این داشته که هویتی برای فلسطین و به شخصه نوار غزه باقی نگذارد؛ و این موضوع برایش دیکته شده است که با حمایت کامل و بدون چون و چرای غرب به دنبال ویرانی، کشتار و غارت همه جانبه در این منطقه باشد.

اما یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد بیشتر باعث طولانی شدن این جنگ نابرابر و بی‌رحم در این منطقه شده است عدم اقدام و عمل به موقع و قاطع کشور‌های عربی و اسلامی است.

اخیرا کوچ اجباری آن‌ها به سایر سرزمین‌ها ازجمله کشور مصر و صحرای سینا مطرح بود تا آمریکا و همپیمانانش با توسل به این روش حوزه نفوذی رژیم صهیونیستی را در این منطقه گسترش دهند؛ که البته روحیه مقاومت و غیرت ملی مردم این سرزمین تاریخی هرگز اجازه نخواهد داد که این اتفاق روی دهد.

اما از کشور فراقاره‌ای جمهوری عربی مصر که در قاره‌های آفریقا و آسیا قرار دارد و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل ۲۰۸ کیلومتر و در نوار غزه با فلسطین ۱۳ کیلومتر مرز زمینی دارد انتظار می‌رفت در کنار بازگشایی گذرگاه رفح برای رسیدگی به مصدومان و مجروحان جنگ غزه با همکاری بیشتر، الیتام بخش زخم قدیمی غزه باشد.

اقدام و عمل قاطع کشور‌های اسلامی برای مقابله با جنگ غزه آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از زمان عملیات موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصی جبهه مقاومت (حماس) بر همراهی کشور‌های اسلامی برای مقابله با این جنگ نابرابر بار‌ها در دیدار‌های مختلف هشدار دادند.

اخیرا هم معظم‌له در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ با انتقاد از عملکرد مسئولان کشور‌های اسلامی در قبال موضوع بسیار مهم غزه فرمودند: برخی مواقع موضع‌گیری‌ها و اظهارات مسئولان کشور‌های اسلامی اشتباه است، زیرا درباره موضوعی همچون آتش بس در غزه صحبت می‌کنند که از اختیار آن‌ها خارج است و در دست دشمنِ خبیثِ صهیونیستی است، مسئولان کشور‌های اسلامی باید نسبت به موضوعاتی که در اختیار آن‌ها است، اقدام کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: آن موضوعی که در اختیار مسئولان کشور‌های اسلامی است، قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی است، کشور‌های اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.

دولت مصر بابت نسل‌کشی در غزه به اسرائیل باید اخطار جدی می‌داد و به سرعت روابط خود را با آن قطع می‌کرد، اما نه تنها مصر بلکه هیچ یک از کشور‌های عرب منطقه روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکرده‌اند و این روابط همچنان ادامه دارد.

امارات هم جز کشورهایی بود که باید اقدام عملی درستی در این جنگ نابرابر می‌داشت؛ تنها کشور عربی که عضو شورای امنیت سازمان ملل است و از شورای امنیت باید درخواست می‌کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای برای آتش بس فوری و ارسال کمکهای بشردوستانه بیشتر به غزه را بررسی کند.

اماراتی‌ها که در ظاهر ژست طرفداری از مردم غزه را گرفته اند باید متوجه باشند که  تجاوزات رژیم صهیونیستی یک روز هم متوجه حاکمانش خواهد شد و آن روز دیر نیست.

بنابراین در صورتی آتش بس در غزه حکمفرما خواهد شد که اکثریت کشورهای اسلامی با اتحاد و انسجام در کنار بیانیه صادر کردن و اظهار تاسف از این جنایت رژیم صهیونیستی، طبق عمل به منویات رهبر انقلاب اسلامی رواط خود را با این رژیم جعلی قطع کرده و اقدام و عمل قاطعی داشته باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها