امام جمعه تبریز؛

انتخابات با شکوه، تامین امنیت ملی

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: امام رضا (علیه السلام) بعد از ۴۷ سال از امامت خود دارای فرزند شدند و این مولود پربرکت منجر به نگرانی دشمنان ایشان شد.
کد خبر: ۶۴۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ - 20January 2024

انتخابات با شکوه، تامین امنیت ملی

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم»، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور مردم در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد اظهار داشت: حضور قوی مردم در انتخابات قدرت‌آفرین است و از مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران شمرده می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه به ضرورت میدان‌داری مردم تاکید کردند و گفتند که وظیفه نخبگان و‌ خواص ایجاد بستر برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی‌ها و نماز جمعه‌ها و تشییع پیکر شهدا و حرکت جهادی در تمام عرصه‌های کشور و رفع محرومیت نشانه‌ای از حضور همیشگی و مستمر آنها در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: از ابتدای انقلاب جریاناتی سعی داشتند تا مردم را ناامید و حضور آنها را در معادلات جامعه کمرنگ کنند، ولی بر اساس تلاش بی‌وقفه امامین انقلاب مردم عزیز و فعال ما در متن اداره حکومت بودند.

حجت الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: انتخابات اسفندماه عرصه دیگری برای زورآزمایی ما در برابر دشمن است؛ حضور در پای صندوق‌های رای برای ۲ انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز می‌تواند به تحقق ایران قوی کمک کند و زمینه‌ساز حل مشکلات و تحول در کشور باشد.

وی افزود: انتخابات پرشکوه قدرت و امنیت ملی را به ارمغان می‌آورد؛ حضور قوی در انتخابات قدرت‌آفرین است و حضور و میدان‌داری مردم از مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران شمرده می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه ها عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را علیه تروریست‌ها در بامداد روز سه‌شنبه در اربیل عراق و گروهک‌های تروریستی در سوریهمورد اشاره قرار داد و گفت: این عملیات ترکیبی را باید قدرت‌نمایی یگان موشکی جمهوری اسلامی ایران باید نامید که الگوی متفاوت از طرف ایران بود.

حجت الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه حجم و گستردگی عملیات اخیر سپاه پاسداران موجب غافلگیری دشمن در چند جبهه شده است گفت: هدف‌گیری نقطه‌ای موشک‌های سپاه پاسداران مرحله جدیدی از بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت. پیام ایران روشن و واضح است؛ ایران از مرحله پاسخ از زمان و مکان عبور کرده است و هر موقع و از هر نقطه اراده کند دشمن را سرکوب می‌کند.

وی ادامه داد: این درس بزرگی است که امام راحل (ره) به ما آموخت و آن هنر نترسیدن از غیر خدا است؛ الحمدالله ایران نشان داد که برخلاف تصور دشمن همیشه متقاعد به قواعد بازی نیست و عملیات ۲۶ دی و حمله با موشکهای بالستیک دوربرد به اهداف دوردست برای رژیم صهیونیستی و هوادار این رژیم معنادار و حامل پیام بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: مقامات کشورمان بار‌ها تاکید کرده‌اند که ما به دنبال گسترش و جنگ نیستیم، ولی در امنیت کشورمان نیز با احدی تعارف نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تبریزی‌های قهرمان و مردم فهیم آذربایجان شجاع همان طور که در تمام حرکتهای تاریخی پیشگام و پیشتاز بودند ان شاءالله در انتخابات نیز با حداکثر مشارکت نسبت به سایر استان‌ها در درجه اول قرار بگیرند تا به عنوان شهر اولین‌ها بار دیگر به اثبات برسند.
وی اضافه کرد: ما همه این قدرت را مدیون رهبر معظم انقلاب و فرماندهی هوشمندانه ایشان هستیم که نیرو‌های مسلح را به خوبی هدایت کردند و امروز پدافند هوایی رزمایشی به این بزرگی اجرا کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود در اعلام مناسبت‌های هفته به درگذشت آقای مجتهدی تبریزی از فیلسوفان تبریزی اشاره کرد و گفت: او نگاه انتقادی به غرب داشته و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمن همه تلاش را برای شرکت نکردن جوانان در اینگونه مراسم گذاشته است افزود: اما هر سال شاهد شرکت گسترده نوجوانان و جوانان هستیم و این باعث ناامیدی دشمن شده است.

وی به سالروز ولادت با سعادت جوان‌ترین امام شیعیان امام جواد (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در آن دوران جامعه دچار درگیری عقیدتی شده بود و دوران امامت ایشان با دوران خلافت ۲ فرد عباسی مقارن بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: امام رضا (علیه السلام) بعد از ۴۷ سال از امامت خود دارای فرزند شدند و این مولود پربرکت منجر به نگرانی دشمنان ایشان شد و امام جواد (علیه السلام) جزو امامانی بود که در سن کم به امامت رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار